stalltokig

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Ida Lövgren - 6 april 2011 21:55

Haha, spola fram till 0:12! XD

:O

Av Ida Lövgren - 6 april 2011 21:36

   

För att läsa hela artikeln klicka här   

Av Ida Lövgren - 6 april 2011 21:19

Idag hade jag markarbete på Mona! :)
Hihi, busponny som hon var försökte hon nästan hoppa över bommarna ibland.. :P

På medellinjen låg tre bommar ca 1 m in på varje sida från fyrkantspåret.

VI skulle vända rätt upp, trava över bommarna, göra halt på mitten och sen galoppera på långsidorna :)

Gick faktiskt riktigt bra med halterna, fast i galoppen hamnade vi lite fel i början (bakom shettis XD) men efter ett tag gick det bättre! :)

Lite missöden var det ändå, tyvärr :P


1.Min kompis ramlade av på Drutten. Hon tappade båda stigbyglarna och Drutten gjorde ett litet skutt, så hon åkte av :/


2.Efter ridlektionen skulle vi gå en promenad runt hagarna, och helt plötsligt sticker hästarna. Spöket kommer galopperande och hade "rymt" från hon som skulle rida :P

Jag gjorde det jag brukar göra när det händer något eller hästarna sticker: Hoppar av XD

På PRECIS samma ställe som förra gången då hästarna stack! :O

Den vägen gillar tydligen inte oss.. :P

Även fast det gick bra efteråt spände jag mig och blev nervös resten av ridturen... :( , då jag ramlat av när hästar stuckit på det viset förut, så jag var spänd under resten av ridturen :S

Måste verkligen få bort det, spänner jag mig spänner sig ju hästen.. :/

Även fast det gick bra efteråt spände jag mig och blev nervös resten av ridturen... :(


Annars är jag nöjd, jag måste bara hitta rätt knappar på Mona! :)


//Ida


Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards