stalltokig

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Ida Lövgren - 17 april 2011 23:29

Som ni kanske läst så tvättade jag Druttens svans igår! :)

Blev ganska bra, bara att jag måste ha i lite mer schampo nästa gång ^^


Före:

 (ungefär så här såg hans svans ut innan, gammal bild tagen i mars)

 


Efter:

(i en mycket misslyckad fläta! XD)

 

Som ni ser så skulle jag ha haft mer schampo vid svansroten :P


Haha, Drutten hade som tur var tålamod med mig, jag stod och borstade hans svans i en timme för att få ut alla tovor.. .(A)


//Ida

Av Ida Lövgren - 17 april 2011 23:12

Just nu har Hööks hästsport 10% rabatt på hela deras sortiment!

Fram till den 25 april :)

Klicka här   

Av Ida Lövgren - 17 april 2011 22:49

Idag var det dags att inviga stocken! ^^

Jag stod med Drutten brevid Caroline och Speicin.

Speicin var tyvärr tvungen att gå på lektion + att Drutten blev livrädd för en humla XD,

så jag tog in Drutten ganska fort, det kan ju också vara ganska bra träning att gå ut en stund åt gången då han är ganska feg för saker runt om :)


BILDER :D

                 ♥

Av Ida Lövgren - 17 april 2011 22:34

På stallfian är våran "belöning" en ridlektion.


Idag var det dressyr på Spectrum i padocken! :O :D:D

Ibörjan var jag spänd, vet igentligen inte varför, var nog lite spänd över att jag trodde att Spectrum skulle krångla igen :/ Men som tur var släppte det efter ett tag.

Vi var bara tre stycken så det blev gott om plats på en liten fyrkant i hörnet av padocken ^^

Vi jobbade mycket med minskning, ökning och skänkelvikning.

I traven gick det förvånadsvärt bra med minskning och ökning, han gjorde precis som jag hade tänkt mig :)


I galoppen hittade jag ett knep! :D 

Jag tittade på min egen skugga i galoppen, i den såg jag ju hur jag satt, så jag rättade till sitsen och fick till en sits som både jag och A-L blev nöja med! ^^ Så nu vet jag hur jag ska sitta rätt i galoppen :D


Skänkelvikningarna i högervarv gick grymt bra! :O

Han lyssnade jättfint och var superduktig! :) Men i vänster varv ville han inte alls hur mycket man än brottades med honom eller vad man ska säga :P

Men efter många om och men så gick det även i det varvet :) 

(dock inte lika bra som i första)


Sjukt nöjd över lektionen! Bara att svetten rann så att man höll på o bli galen! *PUH* XD

Ibörjan var jag sur, jag får ALLTID rida Spectrum på stallfian! -.-

Men sen efter lektionen var jag jätteglad, det hade ju gått så bra! :)


Men nästa gång vill jag rida någon annan :P


//Ida

Av Ida Lövgren - 17 april 2011 20:35

Hihi jag har glömt att skriv aom onsdagens ridlektion, så jag gör det nu istället! :)


Jag hade Mona och det var hoppning! :D

Hon är faktiskt väldigt rolig att hoppa, bara man lyckas hänga med i sprången ^^

Vi skulle vända rätt upp vid C, trava över tre travbommar, fatta galopp, galoppera och hoppa ett kryss på diogonalen (vi hoppade på båda diogonalerna i båda hållen)

Där gick det jättebra, bara att vi fick ett stopp då jag inte ramade in henne ordentligt :/

Hon kom också oftast i rätt galopp efter hindret när hon tog  stora språng.

A-L sa att det var för att vi hade haft bra fart och bra väg, så då blev det rätt efteråt! :D


Var en superrolig lektion! ^^

//Ida



Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards