stalltokig

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Jag är så J**vla lycklig!

Av Ida Lövgren - 16 juli 2011 21:06

Gud vad har jag att säga om dagen?

Det har varit den bästa kanindagen I MITT LIV!!


Jag kan inte sluta le är så himla lycklig!!


Herregud var ska jag börja?

JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR!

Jag är nu ägare till en liten kaninunnge!! HELT SJUKT! :D :D

Så här var det:

Vi kom fram till tävlingen och jag började hoppa med kaninerna (berättar deras resultat längre ner) och så har en uppfödare (Esternals) några kaninungar i en bur. Jag hade inte ens kollat på dom när uppfödaren kommer fram och frågar om vi fortfarande är intresserade. Jag bara står det som ett levande ? och fattar ingenting!

Vi småpratde lite om det och sen gick hon. Efteråt berättar mamma och pappa att dom sett min inlägg på bloggen om att jag vill ha en kaninunge, och dom hade då tänkt tinga en till mig. Jag blri alldeles chockad! :O OMG! Jag som ALDRIG trodde jag skulle få en kaninunge!

Sen blir två av ungarna sålda (eller dom var redan tingade sen förut) så då blir det baar en kvar. Det kommer en barnfamilj och tittar på henne och blir intresserade. Uppfödaren säger då att hon redan är tingad då hon inte vill sälja dom som kel. Så då hade jag ju chansen att få henne. Jag grubblade hela dagen och funderade och jag verkligen skulle ha henne, det kom ju så hastigt på + att jag ville ha en kanin från en annan uppfödare... Jag tyckte hon var söt och så, men var då fortfarande osäker. Men helt plötsligt blev jag KÄR. Kär i hennes lite udda utseende och kär i den lilla, lilla kaninungen ^^

Men sen till slut bestämmer jag mig för att köpa henne! :D:D

Uppfödaren tror verkligen på den här kaninen/kullen och hennes pappa är ELIT klassad och mamman MSV klassad.

Så här sitter jag nu överlycklig med en kanin! :D Hon får bo inomhus hos oss dom första veckorna så vi kan göra henne tam. Uppfödaren hade redan tagit ut dom/henne någon gång i selen och hoppade några små skutt med dom/henne och dom värkade väldigt lovande! 

Tussan känner jag snart kommer ge upp hoppningen, hon är ju snart 5-6 år så snart ska hon få bli pansionär hos mig :) Och då är det så himla perfekt att jag fick kaninungen!

 

Resultatet från dagens tävling:


Krok Lätt:

Skorpan, 2 fel

Tussan, 1 fel. Hon som knappt hoppade häromdagen :O

Tingeling, 0+1 PINNE! :D

Plank, svåra kombiantioner och en vattengrav. Och det går så här bra! :O


Rak lätt:

Skorpan 2 fel.

Tussan 0+4. Hon nollade i grunden! :O:O

Tingeling 0+1. Precis utanför pinne om jag fattat rätt -.- XD


Lilla möcklintacupen (poäng från rak lätt och krok lätt)

TINEGLING KOM 2:a! :D:D Pokal + ett presentkort på IKEA ^^


Bästa dagne på länge, är så sjukt glad! Tineglign fick pinne + cupplacering och jag fick en ny kanin i tidig födelsedagsprsent! :D:D


//Ida



 
 
Agnes

Agnes

16 juli 2011 21:39

GO TINGE!!!! :D:D::D:D::D:D::D:D:D::D:D::D:D:D:D:D:D

http://www.agnessvedberg.blogspot.com

 
frida

frida

16 juli 2011 21:47

Jag ska börja hoppträna min ena kanin nu, för hon är ju 14 veckor gammal nu :)
Sv: alltid lär man sig något nytt ;)
Ok fin häst_D

http://www.minaunderbaradjur.blogg.se

 
Ylva

Ylva

17 juli 2011 09:02

Men gu så snällt av dina föräldrar. Och vilken söting.

http://ensammaste.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

?

Av Ida Lövgren - 13 oktober 2011 11:40

Ni glömmer väl inte att jag bytt blogg? :P Jag vill att alla som jag har bytt bloglovin med SKA byta och följa mig på min andra blogg istället för att följa denna blogg, då det finns dom som inte gjort det och då känns det lite orättvist... :) HA D...

Av Ida Lövgren - 5 augusti 2011 14:22


Japp nu drar jag även igång min nya häst blogg: druttssonpruttsson.blogg.se!   På den skriver jag om hästarna, ridskolan och Drutten :) Men vill ni fortfarande läsa om mina kaniner få ni gå in på kaninkompisaransklubb.blogg.se   Vill ni läs...

Av Ida Lövgren - 2 augusti 2011 18:11

Då den nya designen vill inte samarbeta med mig på den här bloggen så kommer jag ha en bloggpaus här tills jag avslöjar min nya hästblogg på blogg.se, som jag förmodligen kommer få klar till helgen! :)   Så länge finns jag på www.kaninkompisarnas...

Av Ida Lövgren - 1 augusti 2011 22:25


NU AVSLÖJAR JAG HEMLISEN! :D Jag och kaninklubben som jag och mina kompisar har, har skaffat en blogg!    Vi kommer bjuda på inlägg om våran vardag med kaninerna. På tävling,träning,tips, klubbmöten,klubbtävlingar och massa annat roligt! ^^  ...

Av Ida Lövgren - 31 juli 2011 22:10

Nu satsar jag på höjd med Tingeling! På senste träningen hoppade hon ju 50 cm innan hon "rev ut sig" och i höjd i klassen EJ ELIT så räcker det att kaninen hoppar 60 cm för att få pinne! När kaninen har tre pinnar i EJ ELIT får den hoppa höjd i ELIT ...

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards