stalltokig

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 23:11

Fick ett mail från uppfödaren till Polly nyss och det uppskattar jag starkt! :)


"Hej Ida!


Tänkte bara höra hur det går med din lilla kaninunge? Visst är hon en fin hona. Jag tror verkligen denna kullen kommer få den perfekta kroppen och humöret för hoppning.
Innan du får dina papper tänkte jag informera dig lite så du vet:
 
Namn: Eternal's Playa el Aqua
du får hitta på ett bra smeknamn som passar henne. 
 
Hon är efter Khaos Athrax "Braxen" som är elit i rak och krok och har 2 pinnar i höjd. Han är kullbror med Khaos GT CH Diamond Blackfan, som har vunnit och placerat sig på SM många gånger.
Och Eternal's Carribean Kiss "Kitty" som är en fantastisk avelshona. Har gett 1 kull där 2 av ungarna är elitklassade och 1 svårklassad.
Ungarna är födda 17 maj vilket gör att dom får starta tidigast 6 september. Hoppträningen kan du starta när du vill! 

Hör av dig om du undrar över något!"

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 22:51

Som ni kanske läst i ett av dom förra inläggen så fick lilla Polly komma ut i hallen idag :) 


På kvällen tog jag ut henne en gång till och allt gick bra och hon gick runt och nosade på allt ^^ Jag höll bra koll på henne och så, bara att hon nosade väldigt mycket på väggen där en sladd till en lampa sitter... Jag lyfter bort henne och hon har bitit på sladden -.- Hon som bara nosade, hon tuggade ingenting! Tack och lov så hade jag ju dragit ut sladden från väggen annars hade jag inte haft någon kanin kvar... *ryser*


Det värsat är att jag tror hon fått gummi i sig :( Hon hade bitit ända in till koppartråden och inget gummi låg på golvet så hon måste ha tuggat i sig det på nåt sätt. Jag vet MÅNGA kaniner jag läst om som tuggar på sladdar jämt men blir lite orlig över hennes mage då hon är kaninunge :/ Men jag tror inte det är någon fara, våra förra marsvin åt tapet :P




//Ida  


Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 20:46

Fortsätt så! ♥


//Ida 

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 17:00

Fina killen, vila i frid ♥

 

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 16:42

I möklinta fann det två banor och min bana var längst bort, så då gick det inte att filma :( 

Vilket var väldigt synd med Tingeling som fick två 0 rundor och Tussan som nollade grunden i lätten.


Men nu vet ni det! :)




Random


//Ida 

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 16:30

Då Polly varit hos mig i snart 3 dygn så tyckte jag det var dags att hon skulle få komma ut och röra sig lite, så idag fick hon gå ut och skutta runt lite i hallen ^^


Hon är en riktig buse! 

Hon gjorde massa glädjeskutt och klättrade upp i trappen så jag var tvungen att ta ner henne och igår fick hon tag i en handduk som låg utanför buren som hon drog in i buren och tuggade sönder.

Min fina ♥


Filmer från idag:


 


//Ida
   

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 15:35

Har jag sagt att ni är BÄST?

Fortsätt så! ♥

 

//Ida

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 00:04

Fråga till er:

Skulle ni vilja se en film med massa klipp när TTS är i rasthagen? Dom gör b.la massa glädjeskutt ^^


//Ida

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards