stalltokig

Alla inlägg under juli 2011

Av Ida Lövgren - 31 juli 2011 22:10

Nu satsar jag på höjd med Tingeling! På senste träningen hoppade hon ju 50 cm innan hon "rev ut sig" och i höjd i klassen EJ ELIT så räcker det att kaninen hoppar 60 cm för att få pinne! När kaninen har tre pinnar i EJ ELIT får den hoppa höjd i ELIT och då b.la få åka till SM. 


På Onsdag drar jag till Agnes och tränar höjd med Tingeling. Går det bra ska jag bara försöka få tag i mitt medlemsnummer i klubben (som jag inte fått på ett år...) och sen registrera Tingeling och sen debutera henne i höjd någon gång!


Så håll tummarna! :)


Sverigerekordet -  En bit kvar tills dess X)


//Ida

Av Ida Lövgren - 31 juli 2011 21:51

VmKHs första sida


//Ida 

Av Ida Lövgren - 31 juli 2011 21:42

Preimär hoppning idag iselen! :) 1-2 bommar på max 5 cm men jag tyckte det var en bra början. Hon hoppade väldigt fint bara att hon ville åt sidan hela tiden så två gånger kom hon för nära så hon rev. Men i slutet (självklart filmade vi inte då...) sprang hon på super! Fint över hindrena också ^^

Vi började med ca 2 m imellan hindrena, men då Polly tyckte det var lite svårt att springa imellan det så flyttade vi hindrena och tog mindre avstånd. 



 
 
 

Marginal? XD

 


//Ida

Av Ida Lövgren - 30 juli 2011 23:03

För några minuter sedan skulle jag gå ner för trappen efter att ha varit och pratat med mamma och pappa på övervåningen. När jag precis ska gå ner viker sig foten under mih och jag typ vrickar den. GUUUUUD vad ont det gjorde! Jag bölade som en gris...


Så nu sitter jag här med en värkande fot som jag kanppt kan gå på :´(


Har haft mycket otur ikväll känns det som...


Godnatt


//Ida


Av Ida Lövgren - 30 juli 2011 22:50

Snart får vi ses igen killen ♥

 

Av Ida Lövgren - 30 juli 2011 22:31

Har nyss anmält mig på en hopptävling med kaninerna på Lördag. Rak Lätt och Rak Lätt NY. 


Men vad ser jag nu?

Tävlingen är inställd -.-


   Såhär tycker Tussan om det!


//Ida

Av Ida Lövgren - 30 juli 2011 22:19

Lilla sötisen Polly gör framsteg! :) 

Hon är jätteenkel att ta ut i selen nu, enkel att styra, enkel att ta på selen. 

Hihi sötisen hopapde över gångvägen vi har fram till huset! XD 

Så imorrn ska jag hoppträna henne för första gången i sele. Blir bara 3 hinder på 1-2 bommar. Sen kanske jag väntar en vecka och fortsätter o.s.v så jag ser hur det går :)


Vill ni ha film?

 

//Ida

Av Ida Lövgren - 30 juli 2011 20:14

Nu är jag hemma från tävlingen! Kom hem för ca 2 timmar sedan :P


Tävlingen gick riktigt bra! Men varför ska vi jämt ha sån otur? XD


Rak Lätt:

Tingeling, chans på pinne upp till MSV. Var sjukt stressad både på framhoppningen och på banan. 1 fel i grunden och 2 fel i finalen. ca 4 placeringar utanför pinne :P


Rak Lätt ny:

Tussan, haha sötisen puttar ner 4 hinder X) Men gjorde sjukt fina hopp på t ex vattengraven! Ingen final

Skorpan, 3 fel. river b.la sista hindret som är 20 cm (?) hade hon gått på två fel hade hon gått till final...


Är ändå nöjd, alla tre verkade tycka att det var väldigt roligt! Särskilt Skorpan :)

 

Filmer kommer! ;)


Mer update ikväll, nu ska jag gå ut på en promenad med Polly!


//Ida

Update: Kom på att jag fick faktiskt ett pris ändå! :D för att jag hjälpte till mycket under dagen fick jag också ta ett pris från prisbordet. Det fanns inte så många priser kvar så det blev en liten höboll till Polly ^^

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards