stalltokig

Alla inlägg under juli 2011

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 20:46

Fortsätt så! ♥


//Ida 

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 17:00

Fina killen, vila i frid ♥

 

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 16:42

I möklinta fann det två banor och min bana var längst bort, så då gick det inte att filma :( 

Vilket var väldigt synd med Tingeling som fick två 0 rundor och Tussan som nollade grunden i lätten.


Men nu vet ni det! :)




Random


//Ida 

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 16:30

Då Polly varit hos mig i snart 3 dygn så tyckte jag det var dags att hon skulle få komma ut och röra sig lite, så idag fick hon gå ut och skutta runt lite i hallen ^^


Hon är en riktig buse! 

Hon gjorde massa glädjeskutt och klättrade upp i trappen så jag var tvungen att ta ner henne och igår fick hon tag i en handduk som låg utanför buren som hon drog in i buren och tuggade sönder.

Min fina ♥


Filmer från idag:


 


//Ida
   

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 15:35

Har jag sagt att ni är BÄST?

Fortsätt så! ♥

 

//Ida

Av Ida Lövgren - 18 juli 2011 00:04

Fråga till er:

Skulle ni vilja se en film med massa klipp när TTS är i rasthagen? Dom gör b.la massa glädjeskutt ^^


//Ida

Av Ida Lövgren - 17 juli 2011 23:37

(Se rubriken) Är förmodligen namnet på min nya sötis. Hittade bilder från hennes kull på uppfödarens BDB så det är förmodligen hon på dom bilderna med det namnet :)

Har redan kommit på ett smeknamn till henne: Polly.


Polly gör redan framsteg, idag har jag klappat henne mera i buren, hon skyggar undan ibland men är ändå väldigt framåt och snäll :)

Tog även upp henne en snabbis i knät och där satt hon snällt och fint i längre stunder innan hon tröttnade och ville ner. 

Ett framsteg som vi även gjorde idag är att hon åt ur handen på mig! Superudktig var hon! Fina tjejen :´)


Planen är att hon i ca 1-2 dagar till ska få vara i buren för att göra sig hemmastadd och sen ska hon få skutta runt lite i hallen inomhus. Efter det ska hon få komma ut varje dag i rasthagen och skutta av sig lite och sen ska vi (kanske blir om ca två veckor) träna att gå i selen varje dag :) När hon är tre månader gammal ska vi börja hoppa smått och börja med "ritkiga" hinder då redan uppfödaren hoppat några skutt med henne. Sen när hon är 4 månader (mitten av September) så kan jag debutera henne! :D

Hon kommer inte hinna bo ute denna sommar, men hon ska förmodligen få på inomhus med oss i vinter :)


Hon är nu 8 veckor gammal

Mattes fina Polly ♥


//Ida

Av Ida Lövgren - 17 juli 2011 23:28

Jag kan knappt fatta att Tingeling bara har en pinne kvar i krok lätt innan hon blir MSV! (haha, förlåt om j tjatar om det!

Och det sjukaste är att det blir stor ändring på hindrena. I MSV är hindrena upp till 38 cm höga och 80 cm breda...

Jag vet att hon har kapicetet, men frågan är hur det skulle gå i MSV?  :S


Men, helt enkelt: Det visar sig! :D (hoppas jag)


//Ida  

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards