stalltokig

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Ida Lövgren - 2 juni 2011 23:37

http://jossanamigo.blogg.se


  Denna blogg handlar om Josefine, hennes häst Amigo och fotografering. Prenumerar på den här bloggen för att hon tar sjukt fina bilder, och kör frihetsdressyr med Amigo. Han lyder hennes minsta vink (oftast) och det är otroligt att se deras olika tricks! :O

+ att hon är grym på att göra designer och headers.


//Ida 

Av Ida Lövgren - 2 juni 2011 23:25

Lördag:

 

SÖNDAG:


Undrar hur det kommer gå för kaninerna i värmen :/

Det här är min plan:


*Ta ut dom var tredje timme (i lilla rasthagen eller i koppel)

*Skugga

*Vatten (Vattenflaska + vattenskål)

* Vattenflaska med is, håller transportburen nerkyld

* I värsta, värsta,värsta,värsta fall blöta kaninerna med kallt vatten


Ser ut att bli lagom varmt på söndagen ivarefall :)


//Ida 

Av Ida Lövgren - 2 juni 2011 22:58

Blir inte så mycket tid med bäbis i helgen :( 

Har jag tur kan jag åka på tisdag, annars blir det på onsdag...

   Min fina ♥

Av Ida Lövgren - 2 juni 2011 22:36

Suck, varför ska svartrutigt vara så svårt att matcha till?

För visst blir det väl kontsigt med svartrutiga byxor och t ex lila strumpor?


Nu har jag bestämt mig ivarefall om vad jag ska köpa på strömsholm! :)

Förutom en piké och ett dressyrpö så ska jag köpa mängder med strumpor! :D Om jag minns rätt brukar dom ha ett försäljningsstånd med bara ridstrumpor! Haha, vill ha många färger att välja imellan! ^^

Sen ska jag köpa några "vanliga" tröjor till i någon vanlig klädaffär, så att jag kan vara olika färger varje gång jag åker till stallet :)

(satsar på att ha 4-5 olika färger att välja imellan)

Dessa fäger hade jag tänkt:


Ljusrosa

Turkos/Ljusblå

Ljusgrön

Marinblå

Lila


Och sen ska jag köpa ett par helfärgade ridbyxor till, från hööks :)

Vad tror ni om det?

 Bildkälla

    

Jag ska köpa helfärgade strumpor


//Ida

Av Ida Lövgren - 2 juni 2011 14:49

Just nu har jag en hel svart outfit (med svartrutiga byxor), förutom ett par bruna skor. Det tycker jag är tråkigt :P Så jag vill ha två outfits som jag kan växla imellan :)

    

http://hooks.se

Marinblåa byxor och med ett par söta marinblåa strumpor till, båda från hööks och skulle gå på ca 300 kr tillsammans.

Marinblått är lätt att matcha i, och jag skulle då kunna köpa t ex ett par ljusblåa strumpor till. Jag vill ivarefall ha ett par helfärgade ridbyxor, då det är jättesvårt att ha livligare färger (t ex ljusgröna strumpor) till rutiga byxor :P


vi får se vad jag hittar i helgen! :)


//Ida

  




Av Ida Lövgren - 2 juni 2011 14:43

Just nu håller jag på att sätta ihop en ny outfit att ha i stallet.

Hade tänkt att inskaffa det mesta i helgen på Strömsholm (om allt inte är för dyrt) men vet inte om jag ska spara till ett par whitaker ridbyxor för 800 kr, eller köpa ett par billiagre i samma färg (funderar på marinblå) från hööks och då spara pengar till kaninernas transportburar.

Hur tycker ni att jag ska göra?

Har ca 800 kr i plånboken nu.


Idén med detta är att jag vill ha en lite mer färgglad outfit att ha istallet istället för mi tråkiga svarta :)

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards