stalltokig

Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Ida Lövgren - 11 juni 2011 23:12

Haha, vilka minnen ♥

Mitt försat YT-klipp och första tävlingen med Tussan och Skorpan.

Tingeling kunde tyvärr inte följa med då vi bara hade två transporburar... :P


Jag minns att precis när jag skulle hoppa min klass började det spöregna...


Både jag och kaninerna ha varit nybörjare nångång!

21 September 2010

Av Ida Lövgren - 11 juni 2011 22:45

Det här smörjs Drutten med dagligen mot hans eksem:  



Skumt tycker jag att "blommor" hjälper mot eksem, jag är mer van vid att smörja in hästar med kära och barnolja :P


//Ida 

Av Ida Lövgren - 11 juni 2011 22:15

Idag har jag tillbringat hela dagen i stallet :)


Först var jag "funktionär" på klubb/ridskole hopptävlingen som var idag.

Jag hjälpte till på framhoppningen som var i stora ridhuset, och hjälpte till på banan som var i padocken :) Dom hoppade 60-80 cm klasser som tyvärr är lite för högt för mig, annars hade jag velat vara med :(

Det gick jättebra för alla ridskolehästar som var med, (eller ja, det var bara ridskolehästar :P) Drutten var med men vägrade tyvärr ut sig på 2:a hindret :/


Efter det tog jag och Amanda ut West och Drutten till stocken :) Där svabbade vi av dom ordentligt då dom var helt kokvarma i värmen :(

Sen fick jag "uppdrag" att smörja Drutten i man, svans och pannlugg med någon smörja. Smörjde även in Trollet då han också har eksem.


Supermysig dag i stallet, och en av dom roligaste stalldagarna på länge! :)


Lite bilder:

             


Fler bilder från dagen kommer någon annan gång! :)


//Ida 

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards