stalltokig

Alla inlägg under april 2011

Av Ida Lövgren - 29 april 2011 23:22

...är så himla underbart! ♥♥♥♥

 

Av Ida Lövgren - 29 april 2011 22:41

Just nu är det 200 kr rabatt på Racesafe-säkerhetsvästar på Hööks! (både vuxen och barn)  

Passa på! :D


//Ida 

Av Ida Lövgren - 29 april 2011 22:31

Idag fick jag en iten överraskning när jag kom in till Skorpans bur :P

(Skorpan har bott ensam inatt, se tidigare inlägg)

En STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR pälshög! ^^

Så det är ett täcken på att hon är skenräktig och inte bara blivit allmänt dum mot Tingeling.

Bråket och allt det hon gjort mot Tingeling har nog bara förmodligen berott på Skorpans skendräktighet.

Så jag hoppas på att kunna flytta ihop dom om några veckor så att Tingeling har hunnit äta upp sig lite och Skorpan har slutat vara skendräktig ^^

     //Ida

Av Ida Lövgren - 29 april 2011 14:25

Nu i helgen (30 april - 1 maj) är det SM i rakbana och längdhopp i kaninhoppning! :D:D

Denna gång arrangerar det av STKH (Stockholms-kaninhoppare) och det blir två dagar med BARA kaninhoppning! ^^

Önskar jag kunde åka och titta... :(


LÖRDAG:

* Incheckning för tävlingsdeltagare 8.00-9.00

* Invigning 9.30

* Första start rak bana 10.00

* Lunch 13.00-14.00

* Andra omgång rak bana 14.00


SÖNDAG:

* Incheckning för längdhopp 8-8.30

* Finalomgång rak bana 9.00

* Lunch 11.00 – 12.30

* Längdhopp 12.30

* Prisutdelning 15.00


SM är alltså en tävling för ELIT klassade kaniner (som är den högsta klassen) 

så alltså ingenting för mina ninisar, hehe :P


Jag önskar alla lycka till på SM (mest lycka till, till dom i Vmkh :D) och hoppas ni får en helg att minnas! ^^


   Bjuder på en bild på Skorpan från senaste hoppträningen :)

//Ida

Av Ida Lövgren - 29 april 2011 08:10

...med kaninerna igår, så det var däför jag knappt bloggade :/


Under dagen hade jag upptäckt både att Tingeling blivit smalare och att hon fått märken i nacken (förmodligen bitmärken) och vi bröajde misstänka att Skorpan varit lite dum mot henne...

Vi släppte ut dom i rasthagen och Skorpan började på en gång jaga stackars Tingeling som knappt fick äta.


Så här har Skorpan varit förut på Tingeling då p.g.a skendräktighet men nu har det hållt på en längre tid :/


Innan jag skulle blogga igår kväll så skulle jag gå ut och stänga in kaninerna för natten (då vi har räv på gården) och så fort jag stängt in dom så började någon springa, runt,runt,runt och sparka i marken.

Jag öppnar dörren och ser då att Tingeling sitter livrädd i ena hörnet helt toffsig, medans Skorpan och Tussan sitter en bit ifrån.

Jag stänger dörren och det börjar igen. Jag öppnar dörren och det är likadant:

Tingeling = Livrädd.

Dettta hände flera gånger på raken och tillslut bestämde jag mig för att ta in Skorpan i ladugården över natten. Det blev på en gång lugnare och Tingeling vågade t.om komma fram till dörröppningen denna gång, vilket visar att det var Skorpan som bråkat...


Så nu ska Skorpan bo i ladugården ett tag så får vi se om skendräktigheten går över (om det nu det är orsaken...)

Medans får Tingeling äta upp sig lite med dubbelt så mycket foder och sen får vi testa sätta ihop dom igen om ett tag.


Jag hoppas det ordnar sig, stackars Tingeling har nu både bitmärken och man känner nästan revbenen på henne... :'(


                                                  
                         //Ida

Av Ida Lövgren - 28 april 2011 08:30

Sötisen fick testa mitt nya nosludd som jag har gjort i syslöjden! :D

Svart fluff med blåa texten "Drutten"

Blev rätt nöjd också och luddet passade honom perfekt! ^^

   

 

(dåliga bilder jag vet )


 

Vad tycks? :)


//Ida

;)

Av Ida Lövgren - 28 april 2011 08:10

Lovar o blogga mera i helgen, har lite o göra idag så kommer inte så mycket inlägg förutom något nu och något i eftermiddag :)


Kramis

//Ida

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards