stalltokig

Alla inlägg under april 2011

Av Ida Lövgren - 26 april 2011 20:44

...till tre Atlas 10 open!

 

Bildkälla

 

Jag är så trött på att ta isär mina "vanliga" transportburar för att få ut kaninerna då dom inte vill hoppa ut ur dom själva på tävling :P

I dom här transportburarna kan man öppna i taket och då sätta på kaninen selen direkt i transporten. Man får också med en vattenskål + en matta.


Så nu har jag bestämt mig för att försöka spara lite, dom kostar runt 400-500 kr st... (A)


//Ida

Av Ida Lövgren - 26 april 2011 20:22

Idag var det en mysig dag i  stallet :)

Borstade först en sväng, har kommit på ett hemligt knep för att få honom o blänka! :D ;)

Sen tog jag ut honom till stocken med Carro som tog ut lilla busiga shettisen Inter.

Han skötte sig bättre denna gång, så istället för 5 min så blev han inte rastlös för än efter 15 min så då tog jag in honom, en stund åt gången kör jag vid stocken så att han vänjer sig, så om ett tag så kan han nog stå ute längre, vi håller på o tränar för fullt! :)

Sen räddade jag livet på West XD

Nej men det var faktikst rätt läskigt, det kunde ha gått illa :/

Dom som skulle tränsa West stog en bit bort och pratade om något med någon annan. Då ser jag att han får tag på en plastpåse på golvet med två mototsbitar i, och han försöker svälja hela påsen :S

Jag springer fram och tar in min hand i munnen och får brottas lite med honom för att få ut den. Tillslut får jag ut påsen och går och pratar med dom som skulle tränsa West. Dom blev väldigt oroliga och sa att det kunde ju gått illa om ingen sett det, en plastpåse i halsen liksom :S

Men som tur var gick det bra

och jag har gjort dagens goda gärning, hehe :)

 //Ida



Av Ida Lövgren - 26 april 2011 14:50

Skropan

(fick tyvärr bara finalen på film)


Tingeling


Tussan


//Ida

?

Av Ida Lövgren - 24 april 2011 23:16

Vad tycker ni om den nya headern? För enkel? För ful/enkel färg?

Haha, kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag ska ha.. (A)

Av Ida Lövgren - 24 april 2011 23:00




Bildkälla

"Showglans, för att framhäva t.ex ögon och mule"


Är fiffigt och snyggt till utställning/tävling, men jag har hört att det också funkar med vanlig barnolja :) 

69 kr :-

Av Ida Lövgren - 24 april 2011 21:50

 

Av Ida Lövgren - 24 april 2011 20:38

Vad tycker ni om att ha keps på kaniner?

                                                 

Bildkälla

Själv tycker jag nog bara synd om kaninen, det ser ju inte precis skönt ut :P

Men om själva skärmen på kepsen skulle skydda mera mot solen så skulle det nog vara ett mycket bättre alternativ!

Men jag tror inte det är något för mina kaniner i varefall.


//Ida

Av Ida Lövgren - 24 april 2011 20:35

Nya headern är under uppbyggnad så små ändringar kommer ske! ;)


Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards