stalltokig

Alla inlägg under juni 2011

Av Ida Lövgren - 10 juni 2011 19:37

Efter skolan idag åkte jag iväg till stallet, var vid stallet 14.30 :)

Jag hann putsa träns och borsta bästa Drutten innan dom låste kontoret (?) så jag inte kom åt mina grejer, så jag fixade klart allt med Drutten och sen åkte jag hem.

Imorrn drar jag förmodligen till stallet med Amanda, och då ska vi mysa och tvätta hästarna vid stocken! :) 


//Ida

Av Ida Lövgren - 9 juni 2011 18:19

  M

Måste bara ta och länka AGNES!

Stor hiss till dig kompis!

Agnes kommenterar jättemycket här på bloggen och är en jättebra kompisa att t ex ha med sig om man har tråkigt på kaninhoppningstävlingar! :D

Kolla in hennes blogg här.


//Ida




Av Ida Lövgren - 9 juni 2011 18:04

BILDBOB NUMMER 2 FRÅN FÖRRA HELGEN I STRÖMSHOLM! :D

 

En fin hoppkanin :)

 

Ett rivet hinder X)

  En kanin inne på ELIT - banan

  En till fin hoppakanin :)

  En hästbild! :D

   En kanin på framhoppning (ELIT)

  Jag och mina mycket (NOT) snygga smilegropar...

   Hoppkanin :)

   H

Hehe, oj upp o ner Skorpan X) 


Skorpan :D

     

Skorpan :D


Skorpan :D

   Tussan :D

  Ojdå.. Upp o ner här med X)

   Tingeling :D

  Elithinder :O 

   Jag och min pastasallad

 


//Ida

Av Ida Lövgren - 9 juni 2011 17:40

Hoppade det här hindret med kaninerna idag, alla tre bara flög över! :O

Och på tävlingen krachade dom nästan in i det...

    Hindret är 30 cm högt och 45 cm brett (maxat lätthinder för lättklass)


//Ida

Av Ida Lövgren - 9 juni 2011 17:27

  

Ridstrumpor -  Det stog mellan dessa två och ett trepack med rosa KL strumpor. Fast valde att köpa dom här två istället för då fick jag en extra färg att göra en outfit med! :)


(sämst bild jag vet :P)

Dressyrspö -  Igentligen ville jag ha ett annat som var MYCKET snyggare men det kostade 449 kr...


Hästgodis i lösvikt -  (mitt andra mögla ju..)


 Blåa rosettsnoddar :)


//Ida 


       

Av Ida Lövgren - 9 juni 2011 17:17

Istället för våran ridlektion igår, så hade Birthe Vogelius en försläsning och ryttarnes sits för alla elever på ridskolan :) Föreläsningen var 2 och ½ timme lång, men konstigt nog blev jag inte uttråkad :P

Var riktigt intressant faktiskt, lärde mig massa nytt som man inte tänker på när ridläraren t ex säger "sitt i lodrät sits". (Hon pratade alltså bara om ryttarens lodräta sits.) Hon visade på en sadel hur man skulle sitta, och vi fick testa på övningar på bollar och andra saker. T.om ridlärarna visste knappt hälften av det hon sa X) Så alla lärde sig någoting nytt, stor hiss till den föreläsningen! :D


Birthe har också skrivit en bok (hon är sjukgymnast) i den står allt man behöver veta för att få en perfekt sits!


   Bildkälla


//Ida

Av Ida Lövgren - 9 juni 2011 11:54

P.g.a eksem kommer Drutten inte få gå på grönbete i år.

Han måste smörjas varje dag och ha eksemtäcke på sig. Jäkla eksem! :@

Han är den tredje sköthästen jag har som har eksem, och det är så jobbigt att se hästarna med alla dessa eksem och klådor. Har t.om hört om hästar som måste avlivas för att den har så stora problem med eksem...

Som tur är så är inte Drutten så drabbad, men han måste a flugtäcke i hagen, särjas med nåt himla medel och sprayas med flugspray.


Tycker så syn dom min kille, han har det så jobbigt just nu :(

  Några av alla exem, här i hans panna :(


Eksemtäcke


Flugtäcke


Flugspray/insektsspray


//Ida   

Av Ida Lövgren - 9 juni 2011 08:10


Vad har hänt på bloggen idag?

Den som först svarar rätt får en länkning!

//Ida

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards