stalltokig

Alla inlägg under juni 2011

Av Ida Lövgren - 9 juni 2011 08:05

SVAR: Från min mobil, vet tyvärr inte vad den heter :P

SVAR: På Strömsholmstävlingarna, man specialbeställde den med färg, typsnitt och text. :)


       

Av Ida Lövgren - 8 juni 2011 22:04

Idag var det ett väldigt bra tillfälle för långrykt och mys! :D Var i stallet vid ca 16.00 och våran teori (föreläsning) började 18.30 :)


Först gav jag Drutten en rejäl rykt, han dammade ganska så mycket X)

Sen tog jag ut Drutten till stocken och då följde Amanda och West med ut.

Blev förvånad över hur lugn han var! :O Vi dränkte dom i kallvatten och mös massor, hästarna bara njöt av det svalkande vattnet. 

Drutten som i vanliga fall är så feg var rena drömmen att ha vid stocken idag, vi gör framsteg! ♥


Några mobilbilder:

Haha, precis när jag tog bilden vinklade han ören bakåt X) :(


Törstig Drutten :)

Älskar dig min fina prins! :*

//Ida       

Av Ida Lövgren - 8 juni 2011 08:04

Kommnetera mera om ni vill se en till videoblogg (från stallet!) :)


//Ida

Av Ida Lövgren - 7 juni 2011 21:08

I dag åkte jag en sväng till stallet :) Efter lite glass, en macka och en kall dusch var jag i stallet runt 16.30 - tiden. Och självklart hade då lektionerna börjat :P Drutten gick ända fram till kl 19.00, så jag hann inte hälsa någonting alls på min prins idag! :(


Sen fick jag en liten överraskning när jag öppnande ryktlådan...

Hälften av mina borstar hade möglat, *jippie* -.-

Så det var därför jag var tvungen att åka hem vid kl 19.00 för att hinna fixa borstarna tills imorrn. Skrubba dom med varmvatten, och sen dränka ryktlådan i såpa och sådan där god citronsaft som man har på fisk. (Det funkar jätetbra, ryktlådan luktar citron! :D)

Så jag hoppas jag kan använda borstarna imorrn ^^

Som tur var så klarade sig naturborstarna med bara lite mögel som man kunde torka bort!


:O


Möglet kom förmodligen från att jag haft en fuktig svamp i ryktlådan och sedan inte öppnat ryktlådan på en vecka. Fukt + mörker = mögel :P

   Blev som sagt inget o göra med pruttsson idag. Nu har jag inte varit med honom på en vecka, katastrof! :'( Saknar han så himla mycket <3


Av Ida Lövgren - 6 juni 2011 19:59

Här är första bildbomben från helgens hopptävlingar i Strömsholm! :D


I bilen:

Jag XD


 

Agnes


Fina utsikten från bilfönstret...


På tävlingsplatsen:

   Hehe, hinder nr 1 på svårbanan hade blåst ner :P

   Lättbanan omgång 1 är längst bort (klassen jag hoppade) 

Dock inte helt färdig bana ännu :)


   Vårt fina kaninläger! Dag 1

 Kaninlägret dag 2


skönaste stilen 


Jag är lite speedad efter första omgången i krok lätt X)


Fler bilder kommer!


//Ida


    

Av Ida Lövgren - 6 juni 2011 12:51

Hann titta på några hoppekipage från ponnylag-SM på Strömsholm igår.

Ett ekipage fick mig riktigt förbannad. Hästen verkade väldigt trött, den hoppade bra men var väldigt seg :P Tillslut blir det en vägran och tjejen som riter ryter/skriker på hästen och blir jättearg. Dom försöker en gång till på hindret, tjejen skriker och hästen vägrar. Ekipaget blir uteslutet och måste lämna banan. På väg ut från banan blir hon jättearg och ger hästen ett rejält rapp med spöt på bogen. Någon i publiken ropar på en gång "Så där får du inte göra!" Och tjejen rider argt ut från banan.

Besatt unge?

Visst kan man bli arg och besviken när det går så där på ett SM, men det ska inte gå ut över hästen! Tyckte så synd om den söta lilla ponnyn! :( :@


Bara min åsikt, men det tåls att tänka på... ;)

Bildkälla  

Av Ida Lövgren - 6 juni 2011 11:57

Funderar på att köpa dom här söta manrosetterna till Drutten. 

Hittade ett par liknande på Strömsholm men där kostade dom 99 kr...

Bildkälla  


Vad tror ni? Skulle han passa i det? :)

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards