stalltokig

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Ida Lövgren - 2 februari 2011 21:24

Dagens Grimas ^^

  

Av Ida Lövgren - 2 februari 2011 21:16

Idag var det HOPPNING på DRUTTEN! :D

Wiiiiiiieee :D <3

Vi började med det vanliga, skritt och trav på fyrkanten ^^

Där gick han jättefint och var ganska pigg, för bara man satte sig ner så trodde han att vi skulle galoppera! :P

Vi fick till en ganska bra fördelning (vi var 8 st) och det flöt på bra :)

Sen så var det sju travbommar på långsidan ^^

Där gick han jättefint och hade en bra takt och det gick fint hela vägen :)

Sen så galopperade vi från A-C i högervarv och han var riktigt pigg! :O

 Han galopperade hela långsidan ut i riktigt fin galopp, jag älskar verkligen hans galopp <3 

Ibörjan satt jag ner, men dom sista två gångerna i galoppen tänkte jag att jag lika bra kunde testa att stå upp :P jag har alltid haft lite svårt för att stå upp i galoppen XD.Men idag så gick det jättebra :) Nu förstår jag varför så många står upp i galoppen, i t ex serietidningar när dom galopperar över fält. Det var mycket härligare! :D Så nu förstår också jag hur underbart det måste vara att galoppera över ett fält med sin häst :´)

Sen så blev vi indelade två och två. Då var det fem bommar och ett litet kryss. Vi skulle komma in i "serien" i trav, och hoppa alltihopa i trav, och sedan så gick förmodligen hästarna ner i galopp efter hindret :)

Där gick det jättebra bara att jag var tvungen att driva lite, för han gick inte helt i bra fart ibörjan :P

Det gjorde vi två gånger, sen så satte A-L upp ett till hinder :D

Nu blev Drutten mycket gladare och tyckte att det blev mycket roligare ^^ Så då gick han i jättebra fart, nära intill galopp! :D

Sen satte A-L till ännu ett kryss så nu vart det en bom och tre krysshinder :)

Nu tyckte Drutten det blev superkul och galopperade genom hela serien ^^

Sen var lektionen slut :)

Det var lite synd att dom i gruppen före oss fick hoppa sista hindret mycket högre, men eftersom att det blev lite ont om tid så tror jag att vi inte hann göra det :( 

(kryssen var på runt 30 cm)

Men jag är SUPERDUPERNÖJD med lektionen ändå och med Drutten <3

Är si himla kul o rida han, han har verkligen blivit en favorit <3 

Men som sagt, en av dom bästa lektionerna och är supernöjd :D

Bättre kunde det nog nästan inte ha gått ^^

 

Några frusna bilder från lektionen, pappa filmade :)

Urusel kvalité, men man ser ju lite ivarefall...:P

              

Haha, snygg bild XD

<3

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards