stalltokig

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Ida Lövgren - 13 februari 2011 21:15

Dagens Grimas! :D

  

Av Ida Lövgren - 13 februari 2011 20:55

Hiss/Diss?

   Källa

.

Av Ida Lövgren - 13 februari 2011 20:37

   Klickbar bild till tävlingen! :)

Av Ida Lövgren - 13 februari 2011 19:12

Idag var det en helt vanlig söndags stallfia ^^

*Släppa ut hästar

*Mocka

*Hjälpa nybörjarna

*Sopa

*Fodra

*Fylla höpåsar


På ridningen var det dressyr på Lilly! :D

Vi började med att värma upp utan stigbyglar i  skritt ^^

Sen gjorde vi några serpentinbågar i trav, och lite tempoväxlingar :)

Sen galopperade vi och det gick superbra! :D Så duktig ponnie på att galoppera! ^^

Sen tränade vi på att ställa hästen och göra skänkelvikningar.

Där gick det bättre än förväntat! :O

A-L sa att jag fick till några jättebra skänkelvikningar och att Lilly gick jättefint fast hon brukar vara krånglig att göra skänkelvikning på. Lyckades få till en bra flyttning nästan varje "runda" och jag är jättenöjd! :D

Sen efter lektionen skrittade vi av hästarna på en promenad runt ridhuset och stallen :)

SUPERNÖJD med dagens ridlektion! :) Bara att jag hade lite svårt med sitsen första varvet  galoppen :/ 

Men är ändå SUPERNÖJD! :D


PS.Blev väldigt kortfattat om ridlektionen men hinner inte skriva mer nu då jag har läxor :P

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards