stalltokig

Alla inlägg den 9 februari 2011

-.-

Av Ida Lövgren - 9 februari 2011 21:30

Hatar det... -.-

  

Av Ida Lövgren - 9 februari 2011 21:26

Lycklig! :D

KP nr 2 2011

Godis special! :D Mums! ^^

Av Ida Lövgren - 9 februari 2011 21:23

Hann inte borsta bäbis idag :(

Det var några nybörjare som kom 2 min innan dom skulle rida, så det var bara för mig o Carro att slänga på Drutten sadeln och kasta på tränset och gå ut i ridhuset...

Där stod vi ett tag innan den som skulle rida kom, så då fick dom vänta ännu några minuter -.-

Tycker så synd om hästarna! :O

Inte hinna bli borstade, på med sadeln, tänk om dom får skav! :S

Inte hinna kratsa hovarna. 

Bara stressa ut i ridhuset.

Stackars hästar :(

Av Ida Lövgren - 9 februari 2011 21:20

Dagens Grimas! :D

  

Av Ida Lövgren - 9 februari 2011 20:35

Idag var det dressyr på Lilly! :D

Första gången jag red henne och hon var supermysig och väldigt rolig att rida ^^

Vi började med att värma upp i skritt och trav längs fyrkanten med att försöka få till en bra fördelning (vi var bara 6 stycken! :D) 

När vi fått till en bra fördelning så släppte vi stigbyglarna och gjorde "övningar" med armarna och fötterna :P Armarna runt runt, fötterna fram och tillbaka o.s.v XD

Sen så travade vi,travade vi och travade ännu mer XD

Hihi, jag tror inte vi gjorde något speciellt i traven ^^

Sen galopperade vi från C-A -.-

Jag börjar bli så himla trött på det! :@

Men där gick hon jätetfint! :D Gud vilken galopp alltså!  :O Urmysig! ^^ ♥

Sen så hade A-L byggt en liten fyrkant i mitten av fyrkantsspåret.

Vi skulle i skritt flytta hästarna med ytterskänkeln in till den lilla fyrkanten och tvärtom. Bromsa,flytta,bromsa,flytta o.s.v :P Som skänkelvikning :)

Där var hon ganska svår :/ A-L sa att jag t.om var tvungen och styra med tygeln för att hon skulle förstå :P I en varvet gick det väl helt okej, men hon gick bättre ut från lilla fyrkanten. Sen i andra varvet ville hon inte alls XD Men till slut gick det och jag tror att det var den bästa skänkelvikningen jag varit med om! :O Vi fick jättemycket beröm för den och A-L sa att det var jättebra att ha fått henne att göra det så mjukt då hon inte alls ville gå in till fyrkanten och var väldigt "stel". Jag älskar att få det berömmet, det bygger verkligen upp mitt självförtroende, är så himla nöjd med den ^^

Nästa gång vill jag gärna rida Lilly igen! :D Men självklart så hoppas jag som vanligt på Drutten ♥

Supernöjd med lektionen! :D


Lilly :)

     

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards