stalltokig

Alla inlägg under maj 2011

Av Ida Lövgren - 30 maj 2011 19:34

Ska jag göra en videoblogg eller en bildbomb i helgen från Strömsholm?

Kanske både och?

Ni bestämmer! :D

Av Ida Lövgren - 30 maj 2011 18:45

Skorpan: Lev livet från den goda sidan, allting går att äta!

 

Tussan: Livet blir inte detsamma utan äventyr!

 

Tingeling: Sitt aldrig stilla, lev ett liv i fart! Det kan finnas en tiger på jakt efter dig...

 

Av Ida Lövgren - 30 maj 2011 13:18

Jag vill ha minst 5 kommentarer om jag ska göra en till videoblogg! :)

Av Ida Lövgren - 30 maj 2011 12:59

(Hehe, blev klar med svenskan fort på SV lektionen så fick lite tid till att blogga ;)


När man går in på Hööks hemsida och klickar sig in på "Grimmor" så finns det några grimmor som folk säkert tycker är fula/konstiga. Finns dom grimmor jag varit skeptisk till innan jag sett dom på en häst.


 



Luddgrimma med hästmotiv


Dom här grimmorna (finns även i marinblå) har jag läst/hört att många tycker är fula. För rörigt motiv och det blir konstigt med luddet.

Jag har en sån här grimma fast i marin till Drutten, och WOW vad fin han blev i den! :)

Trodde som sagt att det inte skulle bli någe bra, men ibland får man lov att chansa!

79 kr på Hööks

   

Discogrimma


     

Denna grimma var jag mycket skeptisk till, jag trodde att det skulle bli allt för mycket bling-bling och med så starka färger så skulle grimman sticka ut för mycket.

Men när jag var på Kärrbodagen såg jag denna snygga hingst/valack i rosa discogrimma!

89 kr på Hööks

Inte så illa va? ;)

Så i grimmor som folk säkert ibalnd tycker är hemska XD kan hästar bli riktigt snygga i! :)


//Ida


Av Ida Lövgren - 30 maj 2011 08:17

Igår var det dressyr i lilla ridhuset på busen Lilly :) 

Hon var väldigt trött (seg) för att vara hon, men förmodligen var hon trött sen i lördags då hon gick två gånger på dressyrtävlingen.


På serpentinbågar och volter skulle vi ställa hästarna inåt, och utåt. Och samtidigt flytta dem. T ex ställda utåt, flytta inåt.

Där gick det dåligt -.- Fick ingen kontakt med henne alls, hon lyssnade inte ett skvatt på skänkeln och vi kom liksom ingenstans. På C volten gick det mycket bättre än på A-volten och hon faktiskt fint ett tag :)

A-L sa att det inte var mitt fel utan att hon bara är så där ibland, vilket var skönt att höra XD


Förut galopp på fyrkanten så galopperade vi utN stigbyglar på volterna. Jag tror att det var första gången jag galopperade utan stigbyglar på en volt, och det gick hur bra som helst! :D Kände att jag satt mycket bättre utan stigbyglar och fick in en mycket bättre sist. Fast jag blev lite yr XD :/ Men annars gick det kanon!


//Ida


Av Ida Lövgren - 30 maj 2011 08:10

De slog mig just att på Söndag fyller Skorpan och Tingeling 2 år! :D Shiiiiiiiiiiit vad fort det går XD 

På söndag ska dom ju iväg och tävla, så vi får fira deras födelsedag på Strömsholm :P
Någon som har något tips på vad jag kan ge dem i födelsedagspresent?

     //Ida

Av Ida Lövgren - 29 maj 2011 20:53

Har funderat lite på vad jag tänkt köpa på Strömsholm, och har kommit fram till två saker hitills :)

 

Bildkälla

En svart piké (ingen märkes piké för de har jag inte råd med XD men en enklare)


Dressyrspö. Jag behöver verkligen ett dressyrpö, jättelätt att komma åt hästen vid t ex skänkelvikningar och så slipper man sitta och luta sig öve ryggen på en trög häst för att man ska nå att snudda till med pisken! :)

 

Bildkälla

Av Ida Lövgren - 29 maj 2011 20:02

Nu är det bara 6 dagar kvar tills jag drar i väg på årtiondets bästa helg! :D

Gud vad kul det kommer att bli! ^^

TAGGA,TAGGA,TAGGAR med kaninerna nu också! :D:D

  


Bildkälla

Någon av er som läser som ska dit?


Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards