stalltokig

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Ida Lövgren - 9 maj 2011 08:13

(Inget tyck-synd-om-mig inlägg! XD)


Sorry för ingen bloggning igår...

Men jag har varit lite sjuk hela helgen så jag har inte varit så jättepigg på att blogga :(


Aja, igår var det stallfia, mådde skit hela morgongen ont i magen :S

Innan ridningen var jag nära på att åka hem, men jag stoppade i mig en alvedon, för rida skulle jag!

Och det var tur att jag kunde vara med på ridningen för det var så himla kul! :D

Jag red Maszerati, och denna gång var vi bara tre stycken på stallfieridningen.

Vi skrittade först fram runt hagarna, han var jättemysig :)
Sen gick vi in i padocken, vi jobbade väldigt mycket med att ställa ut och ställa in hästarna på mittvolten. Det gick grymt bra och han lyssnade jättebra. Sjukt fin var han, och jag var grymt nöjd :)

Sen i galoppen (han är en gunghäst XD) känd ejag mig som en nybörjare haha, jag åkte fram och tillbaka och fick 0 balans XD Men A-L sa att det berodde på sadeln, så vi flyttade bak den så då kändes det genast mycket bättre :)

Sen skrittade vi av dom runt hagarna och sen var ridpasset slut.

Sjukt nöjd och Masse var faktiskt väldigt rolig att rida! :D


Sen åkte jag hem, hade jätteont i magen så tog en alvedon och gick o la mig.


Men nu är jag frisk! :D


Kramar

//Ida


Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards