stalltokig

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Ida Lövgren - 5 maj 2011 21:41

Hööks nya Schabrak 399:- kr

 

 

  

Jag tycker att schabraken är riktigt snygga! :D

Men liknar dom inte scapa schabraken lite? ;P

Bildkälla

Vad tycker ni? :)

         //Ida               

Av Ida Lövgren - 5 maj 2011 21:14

Idag är det torsdag, oj vad tiden går fort, det är ju snart helg! :O

Förutom att ha pluggat tyska och engelska glosor hela dagen -.-, så tog jag ut kaninerna i rasthagen en sväng på eftermiddagen :)

Jag har inte testat att sätta ihop Skorpan med dom andra ännu då jag inte säker på om hon är skendräktig fortfarande eller inte.

Jag började först med att ta ut Skorpan, och medans hon sprang runt satt jag upp mitt nya X hinder. Först hoppade vi (löshoppade) bara triangeln, alltså halva hindret ungefär. Efter det höjde jag ungefär 3 bommar. Hehe, hon hoppade jättefint stillastående XD Aja, hon klarade hindret väldigt fint ändå!

Sen tog jag ut Tussan och Tingeling.

Jag gjorde samma sak och Tussan rev bara en gång och det var när jag precis höjt, men annars hade hon fina språng :)

Och Tingeling har jag bara en sak att säga: OMG! :O 

Duktiga tjejen, vilken energi! Haha, springer runt och gör så glädjeskutt och hoppar minst en halvmeter för tidigt och 20 cm för högt ^^

Sen kom min granne och hans hund. Jag bad pappa passa kaninerna då jag skulle gå på toa (intressant fakta jag vet).

Sen när jag sitter på toa så knackar mamma på dörren och säger att Tingeling rymt. (?)


Det här hade hänt:

Pappa skulle prata med våran granne lite så han gick lite närmare med hunden (vilket igentligen är bra, så att kaninerna lär sig att hundar inte är så farliga när dom är kopplade) tydligen hade då Tingeling tagit ett jättespång över rasthagen, sprungit runt stenmuren som vi har på gården och sen in i buren som var öppen.

Pappa försökte fånga henne, men enligt han så hade hon inte haft så mycket panik då hon stannat precis utanför buren. 

Men hon började på en gång äta och tvätta sig, så det var ingen fara som tur var :)


Men det som chockar mig är när jag mätte rasthagen i höjd! :O

Pappa säger hon enkelt hade hoppat över :O


Den som gissar rätt på hur högt det var


(kompostgallren) eller kommer närmast


den rätta höjden, får en läkning! :)


Allt slutade bra som tur var och jag tror att jag fått en ny höjdhopperska! hehe :P ;)


Kaninkramar


//Ida

Av Ida Lövgren - 5 maj 2011 08:14



Älskar att tävlingssäsongen är igång igen! ^^

Här ska (försökas) plockas pinnar! ;) :D

      

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards