stalltokig

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Ida Lövgren - 12 maj 2011 18:47

HEJA SVERIGE, VI SKA TILL


FINAL!


 

Bildkälla

SVT1 kl 21.00

Av Ida Lövgren - 12 maj 2011 18:26

 

Har du lite bråttom in till t ex tävlingen eller ridlektionen och vill få hästen extra snygg efter din rykt?


Så här brukar jag göra:


1. Använda mig av en trasa eller handduk, som jag torkar av hästen när jag ryktat färdigt. All ytligt smuts försvinner.

 

Bildkälla


2. Svansen är ett ganska stort smutsområde (enligt mig) där smusten/dammet är svårt att få bort.

Fukta en svamp litegrann och stryk över, då försvinner också den värsta smutsen och svansen kan t.om bli lite glansig om man har tur :)

 

Bildkälla

 

3. Använd en vanlig mikrofibersvamp från hööks, tar bort mycket damm och funkar super! :D

  

Bildkälla


//Ida

Av Ida Lövgren - 12 maj 2011 18:03

STUDIEDAG

Blev inge stall idag, utan plugg och kaniner istället.


Jag har hoppat två gånger idag med Tingeling och Tussan då dom är helt knäppa just nu och hoppade sämst försat gången, förmodligen lite "vårkänslor, vill du para dig med mig"? haha ^^

Med Skorpan hoppade jag bara en gång då hon hoppade så fint och var så lugn :) 

Men hon bet mig i tummen när jag skulle ta på selen :(


Sen har jag pluggat Carl von Linné och engelska verb glosor som vi har tills imorgon.


Lite om dagen, bjuder på denna bild! :)

 


Av Ida Lövgren - 12 maj 2011 17:58

Ingen har ännu svarat rätt på kompostgaller frågan!

Fråga på, den som först svarar rätt får en läkning! :D

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards