stalltokig

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Ida Lövgren - 11 maj 2011 22:44

Av Ida Lövgren - 11 maj 2011 22:32

23 juni är det dags att rida alla 33 ridskolehästar på Hamre till grönbetet! :D

En lång uteritt på ca 1 och 1 halv timme, då många elever och alla ridlärare rider ^^ I år blir första gången jag är med så jag tog Lilly som hästförslag istället för Drutten då han är ganska feg för det mesta.. :/

Jag vill rida Drutten till betet, men då han ibland kan bli väldigt feg för saker och ting så valde jag istället Lilly som är lite modigare :)

Jag är själv väldigt feg för uteritter och spänner mig lätt då jag varit med om flera "olyckor" , och då är det bättre om jag rider en annan häst, för spänner man sig lite på Drutten så spänner han sig bara ännu mer och då blir han ännu mer "nervös" o.s.v :P 

Jag känner mig också tryggare på Lilly som jag ridit väldigt mycket, då det slog mig nyss att jag bara ridit Drutten 3 gånger! :O:O:O:O :( :'(


Varför kan inte jag få rida honom oftare?


Jag längtar ivarefall jättemycket till dess, det ska bli så kul! :D

Men det kommer bli hemskt och behöva lämna hästarna :(, men det kommer bli många besök till grönbetet i sommar, det kan jag lova! ;)

 

Av Ida Lövgren - 11 maj 2011 22:19

HÖÖKS HÄSTSPORT! :D  

Av Ida Lövgren - 11 maj 2011 22:15

Jag har fått frågan om hur min kaniner bor.

Tyvärr har jag ingen sådan bild på den här datorn, men jag skulle kunna visa hur dom bor på tävlingar :)

   Tingeling - Tussan - Skorpan

Tre vanliga transportburar, Skorpans är lite större.


Höboll, handduk och vattenflaska samt lite gott knäcke att tugga på! :)

//Ida

Av Ida Lövgren - 11 maj 2011 22:12

Jag har lyckats: Drutten litar på mig.

Blev sjukt glad idag när det gick upp för mig att Drutten både börjar att känna igen mig och litar på mig.

Han blev jätterädd och konstig idag innan en ridlektion, pappan till tjejen som skulle rida gick in till honom men då försökte han bara trycka in honom i väggen o nästan sparka..:/

Då gick jag in till honom och han lugnande ner sig.

Sen skulle pappan testa att gå in igen, och samma sak. Jag gick in och han var jättesnäll :) 

Så där höll vi på kanske 4-5 gånger sen fick jag stå där inne för att hålla honom lugn :P


Jag blir så glad när jag får något tillbaka från honom, han börjar uppskatta att jag sköter om honom! ♥

 

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards