stalltokig

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Ida Lövgren - 28 december 2010 19:55

Idag red jag familje/kompis-ridning med Carro, Cissi, Carros mamma och några fler =) (totalt var vi 6 stycken)

Jag red Guinness och jag kan ju bara säga att han var PIGG! ^^

Vi gick ju mest igenom hur man stannar hästen o.s.v eftersom att det var nybörjare med.

Vi körde slalom på en av långsidorna och där gick Guinness jätetbra och vi fick beröm! :D

Sen var det skritt, halter, trav och lite annat smått och gått ^^

Sen på slutet så fick vi galoppera om vi ville =)

Guinness: "va, ska vi galoppera? JAA!! " XD 

Kanonkula på långsidorna. Ikapp hästen framför. Sen så galopperar inte den hästen som är framför så då in till mitten. Sen ut på spåret igen o kanonkula :P

Det här hände kanske 1-2 gånger men det funkade super ändå, och vi galoppera hur många varv som helst! =)

När vi galopperat massor i vänstervarv så bytte vi till höger. Där galopperade jag ett varv sen var jag helt slut så jag gick in på mitten XD

Supernöjd med lektionen :)

Åsa sa som A-L att jag rider Guinness jättebra för att han är speciell och är lite svår ibland. Jag blir jätteglad när dom säger så och det bygger upp mitt självförtroende :D

Så jag är glad att jag har hittat rätt teknik :)

Så jag är supernöjd :D

Glitter Words

Av Ida Lövgren - 28 december 2010 19:47

Grimman jag köpte till Drutten passade inte... =(

Jag köpte PONNY, men han har ett så pass avlångt huvud så den var för liten.

Och ut till Erikslund lär man ju inte åka på evigheter igen...

  

Av Ida Lövgren - 28 december 2010 19:44

Dagens Grimas :D

   Glitter Words

Tidigare månad - Senare månad

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards