stalltokig

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Ida Lövgren - 4 mars 2011 20:41

Beställde selar + koppel förut från rabb-it.se man har inte fått mitt svar på 4 månader -.-

När jag beställde den selen jag har nu från Rabb-it.se fick jag svar på bara några dagar...


Så jag valde att beställa från Unique istället! :)
Fick svar efter 1 dag och när dom är klara ska dom komma på posten.

Ska bli så skönt och slippa ha samma sele till alla tre kaniner!

Hoppas bara att dom är lika bra som dom från rabb-it.se :P

     

Skorpan                                                                                              Tingeling


Bilder från Uniqueselar.weebly.com  :)

Av Ida Lövgren - 4 mars 2011 19:46

När man ska köpa ridbyxor så finns det ju två olika sorter att välja imellan.

(det finns fler sorter men dom här två är dom vanligaste :)


Helskodda eller halv/knäskodda 

Skillnaden är att på Helskodda ridbyxor (den ända skillnaden jag vet om) så är dom skodda hela vägen upp på hela byxan. Vad jag har hört så är det bäst att rida i helskodda för att om det är i matrialet mocka så får man bättre "grepp" i sadeln. Men jag har också hört att det kan vara halkigt med matrialet mocka. Men det är ju inte mocka på alla helskodda ridbyxor utan oftast vanligt ridbyx - material :P

Jag tycker att helskodda  ridbyxor är alldeles för stelt att röra sig i, men många tycker att det är skönast :)

   

Sen är den ända skillnaden med knäskodda (den enda skillanden jag vet om) att den bara är skodd en liten bit vid knäna därför (enligt mig) mycket lättare att röra sig i.

   

Jag tycker att helskodda är mycket snyggare än knäskodda så därför köper jag sadelskurna som ser ut som helskodda fast som är knäskodda! :D

Det som är bra med att dom är skodda är att dom tål ju mycket mera slitage än vanliga byxor om man t ex rider. Fast ridbyxor isig är ju till för att tåla mera med sitt material :P

Vad tycker ni bäst om, helskodda eller knäskodda? ^^


Bilder från: http://hooks.se

Av Ida Lövgren - 4 mars 2011 19:37

Hur ska vi klara oss? :(

   Men det blir spännande att se resultatet ivarefall! :)

//Ida

Av Ida Lövgren - 4 mars 2011 19:19

(Okej, jag kan hålla med om att rubriken låter som en rubrik på en modeblogg)


Idag var jag på eftermiddagen med kompisarna och shoppade på erikslund! :D

Fick med mig detta hem:

Hästklocka från Nisses

49:- kr! :O

REA :D 


Massageborste från Hööks

29:- kr


Ryktsten från Hööks

25:- kr


4 koner som jag ska ha till kaninernas träning, Biltema

Jag tror det var 39:- kr :P


Har ni shoppat något idag? :)

//Ida 

Av Ida Lövgren - 4 mars 2011 19:10

Dagens Grimas! :D

Undrar du varför jag inte ser ut som på ett vanligt kort? :)

Klicka HÄR 

Av Ida Lövgren - 4 mars 2011 11:51

  

Klicka på bilden för att komma till tävlingen! 


Ps. Deras blogg är bäst! ;)

Av Ida Lövgren - 4 mars 2011 09:35

Om några timmar bär det iväg till erikslund med kompisarna! :D

Det som står högst upp på inköpslistan just nu:
 

Grimma. Så slipper Drutten sin tråkiga,trasiga och smutsiga grimma som han har på ridksolan.

 

Jag ska också köpa en ryktsten för att jämföra om den är bättre än den jag har nu! :P


Så lite shopping blir det! :)

Vad ska ni göra idag? 


//Ida 


http://hooks.se

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards