stalltokig

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Ida Lövgren - 28 mars 2011 20:30

Har så sjukt många bra hästminnen! :O

Men ett av dom bästa var ett två-dagars ridläger på min sköthäst Jasmin på Myrby ponnyridskola för ca 3 år sedan.

Jag kunde inte så mycket då och var så himla stolt över att ha klarat att tränsa, rida själv i skogen (som jag tyckte var väldigt läskigt XD) och klara mig helt själv under två dagar!


Ett annat kul minne var min första clear round på en häst som hette Rino som också stod på Myrby :)

Haha, det var bara typ bommar som låg på marken, men jag var så stolt över att ha klarat mig "felfritt"! ^^


Och sen mitt senaste bästa hästminne:

När jag började på Hamre Ridskola och blev skötare på Drutten! ♥


Jasmin 

Ps. Det blev visst tre av mina bästa minnen...(A)


Av Ida Lövgren - 28 mars 2011 19:32

Jag bara älskar gymkhana! ^^

Så himla rolig hästsport, och den kan utökas hur mycket som helst!


Det är en fartfylld sport (om man inte väljer att t ex skritta) där man måste hålla tungan rätt i mun och veta hur man ska klara dom olika momenten på bästa och snabbaste sätt.


Min favorit övning är klassikern potatis på en sked, samtidigt som man travar eller galopperar.

Försök er på det ni, men ett tips är att ha en lagom stor potatis! XD

 

Bildkälla

Av Ida Lövgren - 28 mars 2011 18:56

Har någon mer än jag tänkt på vad hästvärlden har blvit besatt av märkesgrejer?

Allstå nu menar jag inget negativt, märkejgrejer är såååååååå snygga! :)

Men om man t ex tar trenden med tretornridstövlar.

Ibörjan hade ALLA det och kosatde på mycket pengar för dom.

Men lika fort som dom blev inne, börjar dom nu bli ute :P

 

Bildkälla

Och då säljer man kanske sina tretornstövlar och köper ett swarovski pannaband istället då det är väldigt inne just nu.

 

Bildkälla  


En klassiker om man vill ha det senaste.


Hästvärlden börjar bli som modevärlden, ibland blir det överdrivet men oftast är det bara snyggt! :D


Fast den som är synd är att man oftast inte har dom pengarna :P

 Spara,spara...

Av Ida Lövgren - 28 mars 2011 14:24

    Titta vilka snyggingar som är på första "sidan" på barnens ifokus! :D

    

   http://barnens.ifokus.se

Av Ida Lövgren - 28 mars 2011 08:18

Haha, idag börjar Skorpans bantningsperiod!

Jag ska börja med att ge henne 1 msk istället 2 msk om dagen, och sen motionera varje dag! :D

Hon börjar bli så rund att hon inte längre orkar hoppa ibland :/

  Hihi :P

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards