stalltokig

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Ida Lövgren - 21 mars 2011 21:22

Nu är det ju så att jag aldrig haft en egen häst :(

Men jag har haft många sköthästar genom åren, så jag kan berätta lite om min första sköthäst :)


En liten rund, svart och ENVIS shettis vid namn Rulle var min första sköthäst.

Då jag var både rädd och väldigt försiktig med hästar så han var bara den hästen jag vågade rida ibörjan. 

Jag borstade han lite ibland och red hon på många lektioner.

Jag minns att han var så trög (jag var ingen bestämd ryttare) så när jag skulle rida ut på honom själv (med pappa vid min sida) så fick vi locka med hö för att han inte ville gå :P

Tyvärr hade han som många andra shettisar problem med fång.

Han var sjuk i flera veckor, och när han blev frisk fick han fång igen.

Så till slut var dom tugna att avliva honom :'(

Detta fick jag reda på efter att jag slutat på ridskolan så jag hann aldrig säga farväl ♥

Men jag kommer aldrig att glömma honom, han är en shettis som jag altid kommer minnas!

Rulle ♥  

Av Ida Lövgren - 21 mars 2011 21:09

  

 Nästan lika som bär


Dyrare

Grått luddsett i fyra delar

399:- kr 

Finns att köpa här

 




Billigare

Luddsett i fyra delar med äkta fårskinn

169:- kr

Finns att köpa här

 

Av Ida Lövgren - 21 mars 2011 20:50

Tack världens bästa, snälla, snälla pappa för dom fina kaninhoppnings-special märlorna som kom på posten idag! ♥

Tack!  


Finns att köpa här

Av Ida Lövgren - 21 mars 2011 10:45

Jag och Meduza blev klara först på den här mattelektionen, så vi fick valfritt i en kvart! Blogga! :D 

Bildkälla

Hmm.. helt plötsligt blev jag sugen på glass...  

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards