stalltokig

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Ida Lövgren - 23 mars 2011 21:09

 

Billigare


  

Stigbygel (säljes i par) 149 kr

Finns här

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dyrare


  

Stigbygel (säljes i par) rostfria  219 kr

Finns här


//Ida

Av Ida Lövgren - 23 mars 2011 20:57

Som för många andra så väcktes nog mitt hästintresse på någon ponnyridning :)

Jag har alltid älskat djur och när jag var 7 år fick jag börja rida.

Sen dess har det väl gått lite upp och ner med min ridning men mitt hästintresse har suttit kvar och det kommer det nog göra i mååånga år till! ^^

   Anundshög för många år sedan :)

Av Ida Lövgren - 23 mars 2011 20:38

Idag skulle jag ha haft Spectrum på dressyren men det blev tyvärr inte så :P


Det första han gör är att försöka rulla sig -.-

Jag hoppar upp igen och han går fint ut på spåret.

Sen efter ett tag gör han några försök till att luras o gå in till mitten för att försöka rulla sig. Samtidigt blir han rädd för vinden (det blåser vääääääääldigt mycket idag)

och blir jättespänd och tacktar.

Sen när vi ska börja trava gör han ett litet skutt i luften, springer in till mitten och försöker rulla sig igen (han böjer huvudet och är nära till att försöla börja rulla sig).

Jaa går runt lite på mitten men det kändes hela tiden som om han skulle sticka iväg vilken sekund som helst, så tillslut säger A-L att jag ska hoppa av och vi sadlar om honom.

Meningen var att jag skulle hoppa upp igen, men hans skärrade blick gjorde så att vi valde att han skulle få gå in.

Samtidigt hoppade min kompis av som red Speicin, då hon fick väldigt ont i foten innan då Speicin  trampade på henne. Så hon kunde tyvärr inte rida :(

Så hon leder tillbaka Spectrum så fick jag ta Speicin istället :P


Ibörjan kändes det väldigt konstigt, jag var samtidigt lite spänd efter det som hänt, så Speicin blev lite misstänksam och gick inte så bra i början, men när jag slappande av gick det jättebra :)

Supermysig galopp! ^^


Sen  tränade vi på det vi gjorde förra veckan: Ställning i skritt och trav på volterna.

I ena varvet gick han jätte énkelt att ställa, superfint gick han! :)

Men i andra varvet så tyckte han att det blev lite jobbigt XD

Men det gick efter en stund, och jag fick lära mig en ny ställningteknik :)

Jättenöjd med dagens lektion fast det hände lite grejer i början :S :P

Nöjd helt enkelt :)


 


Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards