stalltokig

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Ida Lövgren - 11 mars 2011 22:24

"När du först Tussan kom till mig, så var jag lite osäker med dig.

Första kaninen som gått i sele, trodde inte ens att det fanns, men jag var hur glad som helst och det gick som en dans! :D 

Sen när Tingeling och Skorpan kom hit till oss, så var vi ju väldigt glada förstårs.

 Men ni kunde nästan ingenting och den som var räddast var Tingeling. 

Vi fick klappa er varje da, och sköta om er som man ska. 

Sen kom träningen i sele och utomhus. Ni var rädda för var ända liten mus. 

Allt verkade bara hopplöst, 

tills en vinter då ni slutat klöst. 

Ni var helt plötsligt ett par snälla kaniner, var söta som små praliner. 

Ni började så småningom alla tre tycka om att hoppa.

 Och jag fick ibörjan väldigt svårt att koppla. 

Men en längre tid framåt ni tog er över vartenda hinder, och tyckte det var jättekul. 

Vi startade i våran första tävling innan jul. 

 

Nu är vi ute på tävlingsbanorna och kämpar, och snart kan ingen dom slå, 

Ni ska veta att matte ÄLSKAR ER SÅ! ♥"   

Av Ida Lövgren - 11 mars 2011 22:18

Slängde ihop ett nytt vårtema för en stund sen, vad tycks? :)

  

Av Ida Lövgren - 11 mars 2011 22:09

En liten sammanfattning av dagen :)


I skolan var det en helt vanlig dag bara att vi fick reda på våra grupper till projektet.

Åhh, jag hatar att arbeta i grupp med männsikor som jag knappt känner, suck...

Aja, jag kom i en helt okej grupp ändå och har redan några idéer :)


Sen när jag kom hem tränade jag en snabbis med kaninerna.

Fem hinder på 20 cm, utomhus i en liten krok bana.

Det gick faktiskt ganska bra, bara att det blåste mycket så dom var rädda för blåsten och lite förvirrade av den hårda snön :P Men annars gick det fint med alla tre! :D

Imorrn ska dom få vila fram till söndagen ^^


Sen ikväll har jag bara slappat och njutit av den sköna fredagen! :D


Har ni gjort något speciellt idag? ^^

Av Ida Lövgren - 11 mars 2011 22:00

Dagens Grimas! XD

   //Ida

Av Ida Lövgren - 11 mars 2011 07:37

Igår red vi igen våran stallfieridning som vi missade i november då det var tävlingar.

Vi var fyra stycken, red i stora ridhuset och jag red Spectrum ;)

Det var dressyr igår igen och vi började med att värma upp med bågar, tämpoväxlingar m.m

Spectrum var å pigg så han galopperade några gånger mitt i traven XD

Jag vet inte vad det var med honom, men han tyckte att det var roligt och det är inte ofta man måste bromsa honom i vanliga fall :P

I galoppen gick han jättefint i båda varven. 

Sen gick vi in på A volten och tränade ställning och böjning.

I skritten gick dte helt okej, några gånger ville han och några gånger ville han inte alls :P

I trav sen gick det bättre, då kände jag ganska stor skillnad från skritten :)

Sen galopperade vi på volten, vilket gick superfint, bara att han några gånger fattade fel galopp, så jag var tvungen o sakta ner o.s.v

Sen gjorde vi samma sak i andra varvet, där gick det super.

Och så gjorde vi det lite till och sen skrittade vi av hästarna :)


Jag börjar nästan tröttna lite på o rida Spectrum nu, jag känner att jag är klar på honom, men han är så rolig att rida för att vi kommer överens så bra, och passar bra ihop :)


Men jag är jättenöjd med Spectrum o lektionen :)


//Ida

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards