stalltokig

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Ida Lövgren - 2 januari 2011 21:29

Tack alla som besökte min blogg under december 2010 <3 =)

Nu ska man kanske inte lita fullt på bloggplastens bloggräknare, men jag hade 213   besökare under december! :O <3<3


TACK!! 

Bjuder på en bild på en häst som jag inte vet något namn på  XD :P

 Glitter Words

Av Ida Lövgren - 2 januari 2011 21:09

  

Till privatryttare som inte kan låta bli ridskolans grejer!

Idag skulle jag och Carro fodra nya stallet.

Vi hade tidigare fyllt en skottkärra med hö, för att bara kunna köra in den på en gång. Och när vi då kommer så har någon tömt skottkärran och tagit den och hällt ut allt hö! Jag menar att det finns ganska få kärror på hamre, men för det så kan man väl åtminstone ställa tillbaks den och fylla på den igen? :@

Eller så kan man ju köpa en egen skottkärra och ha i logen?

Detta har hänt en gång tidigare också...

Av Ida Lövgren - 2 januari 2011 20:36

Dagens Grimas med en elefant i munnen XD

Kanske inte riktigt en grimas men det duger ;)

   Glitter Words

Av Ida Lövgren - 2 januari 2011 20:24

Idag var det Stallfiedag på bästa Hamre! :D

Vi hade superkul men vi var bara 10 stycken...(?)

Det var för "gamla" stallfior och för dom som ville bli stallfior, men det var inte fler anmälda än så...

Vi fick rida två ridpass idag :O , istället för att leka lekar XD

Och vi fick välja hästar :D

Här det det vi gjorde =)


*Släppa ut hästar (hage och ridhus)

*Teori

*Mocka

*Fylla höpåsar (jag slapp göra det! XD)

*Fodra

*Ta in hästarna från ridhuset

*Ridpass 1, dressyr

*Lunch

*Släppa in hästarna från hagen

*Ridpass 2, hopping


KL: 8.00 -  16.00 ;D


Ridpass 1, dressyr 

Jag fick rida Drutten på första ridpasset! :D <3 :O

Hans vila är över nu och han ska börja sättas igång igen =)

Vi började först med skrittoch trav. Vi jobbade mycket på serpentinerna, men jag fixade stigläderna så jag hann inte göra så många XD  Men där gick han jättefint ändå  :)

Sen när vi galopperade så små, småbockade han lite ibörjan XD Men sen kom han in i en jättebra galopp och vi galopperade hur mycket som helst!! :D:D

Det är så härligt att galoppera på sin sköthäst ^^

Han var jättepigg :)

Sen så skulle vi rida utan stigbyglar i trav på volterna.

Ibörjan gick han och böjde på halsen, vilket inte är bra så jag fick rama in han  och då gick han bättre :)

Men det kändes lite konstigt att rida tunna Drutten när jag blivit van med Guinness XD

Supernöjd med ridpass 1 och Drutten är nu min favvo att rida också! :D

Han är bara bäst, och världens sötaste! <3

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ridpass 2, hoppning

På hopplektionen fick jag rida Spectrum =)

Han gick jättefint i skritt och trav, och i galoppen så galopperade han på som vanligt ;D Han älskar att galoppera bakom Speicin så det var där vi hamnade XD

Sen delades vi upp i två grupper (fem och fem)

Vi värmde upp i grupperna på ett hinder ,ca 20-30 cm, i trav och galopp :) 

Där gick han jätetfint med en bra galopp :)

Sen hoppade vi ett högre hinder, ca 40-50 cm, i galopp två gånger var :)

Första gången gick han på sidan, men sen när jag blev nograre med att rama in han mot hindret så hoppade han ett ganska stort språng, men jag lyckades hänga med :P

Jag fick då hoppa en gång till och då gick det bättre och vi fick ett fint språng =)

Sen så hoppade vi ett likadant hinder på digonaalen =)

Första gången travade han över, men andra gången fick vi till en bra galopp men han var nära att riva...XP

Jättenöjd med den här lektionen också! :D

------------------------------------------------------------------------------------------------

Några andra grejer som var bra under dagen var att Druttens grimma passade :D, vi red 60 minuters pass och vi hade ridlektionerna i stora ridhuset ^^


Superrolig dag :D

  Hamre Ridskola  

Glitter Words

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards