stalltokig

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Ida Lövgren - 19 januari 2011 21:13

Jag satsar ju på kaninhoppning, men varför inte katthoppning? :D

Av Ida Lövgren - 19 januari 2011 21:06

Dagens Grimas :P

Dom blir mer o mer lika nu...XD

        

Av Ida Lövgren - 19 januari 2011 20:28

Idag var det dags för lite mer dressyr på Spectrum! :D

Vi jobbade MASSOR med att sitta med insidan av låret mot hästen och helt enkelt sitta mer mot hästen och då få en bättre sits :)

Man skulle ta ut benet från sadeln, dra bak det, och sen dra fram (in) det mot sadeln igen för att få den stora muskeln som vi har på låret att ligga rätt i sadeln :P

Vissa har alltid ridit så, men som jag t ex fick ställa om mig helt XD

Det kändes jättekonstigt i början och det stramade i benen under hela lektionen, så gissa vem som säkert kommer ha träningsvärk imorgon?... :P

Vi jobbade med det både först i skritt utan stigbyglar, och sen i trav med stigbyglar ^^

Det gick faktiskt väldigt bra, bara att det var lite svårt i början, men A-L tyckte att det såg bra ut =)

Sen galopperade vi från C-A i båda varven, och i början var han lite seg, men efter några tag me spöt så fick han in en superduperduperduper-galopp!! :D:D

Sen så avslutade vi lektionen med att trava på volterna utan stigbyglar ^^

Supernöjd med lektionen och med det nya ridsättet, jag kände superskillnad speciellt i traven! :D ^^

Nu så ska vi börja gå lite fortare fram eftersom att det var så många som ville det, så nu blir det ÄNTLIGEN galopp på hela fyrkanten igen XD :P

     

Av Ida Lövgren - 19 januari 2011 08:28

Nu har jag fått inspiration till ännu en ny header XD 

Haha, nej men jag ska ha kvar den jag har ett tag till nu, men samtidigt jobba med en ny ^^

Här är grunden för min nya header =)

  

Av Ida Lövgren - 19 januari 2011 08:16

I eftermiddag blir det  stallet! ^^

Jag hoppas på att hinna borsta Drutten idag, eftersom att jag inte hann det i Onsdags :P

Sen hoppas jag också på att få rida Drutten ikväll, men förmodligen får jag Spectrum =)

Jag tror vi ska ha markarbete! :D

Sen blir det väl som en vanlig dag i stallet ^^Kanske hjälpa nybörjarna, flumma runt och titta på ridlektioner XD :P

Nu börjar vi snart, men jag bloggar mer i eftermiddag! :D



Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards