stalltokig

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Ida Lövgren - 12 januari 2011 20:46

Idag var det ridlektion på Spectrum ^^

Vi började med uppvärmning och där gick han jättefint, och han blev inte tung i huvudet! :O A-L:s knep funkade med att jag skulle upp med tyglarna,(liksom "dra" upp hans huvud) skänkla på, och ner med tyglarna igen. Han lyssnade direkt och jag behövde bara göra det två gånger ^^

Sen skulle vi galoppera mellan C-A och trava mellan A-C :) Där gick han super, bara att han genade lite och inte riktigt höll hela vägen, men sen när vi bytte varv (till vänster) så blev han helt plötsligt superpigg! XD Han försökte galoppera redan vid bokstaven innan, jag fick hålla in han, släppa precis vid rätt bokstav, och då galopperade han hela vägen utan problem ^^

Sen på slutet så skulle vi rida utan stigbyglar i trav. Vi skulle sakta av till skritt vid A,B,C och E. Där gick han jättebra och vi fick beröm! ^^

Jag är SUPERnöjd med den här lektionen, och jag älskar att rida Spectrum <3 Men allra helst vill jag ju rida Drutten, han har ÄNLIGEN börjat på vår lektion igen och jag hoppas,hoppas att jag får rida han mycket! :D Nu har jag ju ridit Spectrum ganska många gånger, och är supernöjd med honom, en av topp 2 <3


Mitt humör just nu: Nöjd! :D

Glitter Words

Av Ida Lövgren - 12 januari 2011 20:09

Klicka på bilden för att komma till tävlingen ^^

Av Ida Lövgren - 12 januari 2011 20:05

Dagens Grimas :D

jag börjar få slut på grimaser nu...:(

   Glitter Words

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards