stalltokig

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Ida Lövgren - 10 januari 2011 17:48

Nu har jag nyss varit ute och tränat lite med Tussan! :D (kaninhoppning)

Jag hoppade samma "bana" som med Skorpan och det gick hur bra som helst! :O Jag tror jag ställer upp för lätta hinder, för det var inte mycket hon rev! XD

Och med stora säkra språng, och med ett jätetfint "glid" över hindrena =)

Hon är i jättebra form och det bådar gott inför tävlingen som är i slutet av Januari! ;D (som jag hoppas,hoppas inte krockar med något annat...!)

Så jag är supernöjd med träningen! :)

Men det jag HATAR just nu är att det är is ÖVERALLT! Så man måste ta sparken till ladugården för att inte slå ihjäl sig! -.-

Och när jag var klar med kaninerna (efter städning, träning o.s.v) så är det kolsvart ute, värsta stormen och så isen! Jag höll på att slå ihjäl mig och fick nästan inte igen ladugårdsdörren och kom inte iväg på sparken.

Det var så halt och mörkt, så jag var ärligt talat rädd! Jag är ju lite mörkträdd och vill helst bara springa in till huset när det är mörkt, men idag så halkade man bara och höll på att blåsa omkull! :S

Det blåser så mycet nu att man nästan inte kan gå ut! :O

Men jag kom in tillslut helt anfådd, och utan att ha slagit ihjäl mig XD

Men det var värt det för att få träna Tussan ;P


Här är en bild på Tussan i November 2010 <3 ^^

  Glitter Words




Av Ida Lövgren - 10 januari 2011 17:34

Dagens Grimas! :)

   Glitter Words

Av Ida Lövgren - 10 januari 2011 07:45


Nu sitter jag i bussen på väg till skolan igen. Det har varit ett grymt skönt lov! :D Men visst vill man träffa lite kompisar, och vill till skolan, lite, lite, men vi kunde väl ha fått en till veckas lov? ^^

Igårkväll somnade jag på en halvtimme! :O, jag vaknade SJÄLV kl 6.15 imorse och jag var vrålhungrig när jag vaknade (jag har jättesvårt att äta på morgonen) Helt otroligt! XD :D

Men vi har gympa idag...-.-

Aja, nu ska jag surfa runt lite på internet, fler inlägg kommer i eftermidag! =)

Glitter Words

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards