stalltokig

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Ida Lövgren - 23 januari 2011 21:34

Dagens Grimas :)

(ganska vanlig XD) 

  

Av Ida Lövgren - 23 januari 2011 21:30

Snacka om att ha en heldag i stallet! :D (8.00 - 14.00 = Stallfia)

8.00 - 18.00 ^^

Hann inte borsta Drutten idag heller :( Jag är jätteglad över att han går lektion igen<3, men nu hinner jag ju aldrig borsta han! ;P

Men på Onsdag så hoppas jag att jag hinner :D


Jag och Drutten i går ^^

Haha, kolla minen XD

  

Av Ida Lövgren - 23 januari 2011 20:47

Idag vard et stallfia igen! :D

Superkul som vanligt fast det var lite jobbigt bara..XP (vi var bara fyra st + vikarie)

*Släppa ut hästar (ridhus,hage)

*Mocka

*Hjälpa nybörjare. Jag vill leda West =)

*Fodra

*Sopa

*Ta in hästar

*Rida, bara tre stycken ^^


På ridningen fick jag Ted...

Har aldrig ridit honom förut så var asnervös :S 

Ibörjan gick han jättefint i skritt och trav, och var superduktig med halterna :D

Men sen när vi skulle galoppera så var det inet sp kul längre :S

Han har ju lite speciell "gång", så han sträcker liksom ut benen i galoppen, och behöver mycket plats för att kunna galoppera och då går det fort!

För mig kändes det som 180, men det såg nog inte ut att gå lika fort, men det var jätetläskigt! :S Kändes som om vi låg ner i kurvorna och jag det kändes som om jag skulle studsa ur sadeln XD

Jag får PANIK av pigga/snabba hästar. Så jag galopperade ca 2 varv, sen räckte det för mig :S

Så nu har jag lärt mig att jag inte vill rida Ted något mer...:P

Men det POSITIVA var att det gick mycket bättre med min sits idag! :)

+ att A-L tyckte att jag skulle vara nöjd fast att det gick jättedåligt, hon sa att jag red honom bra för att vara första gången och att jag skulle vara nöjd :)

Men jag hoppas att får rida en annan häst nästa gång..

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards