stalltokig

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Ida Lövgren - 26 januari 2011 21:21

  

Till att Drutten har bytt stall! :@

Från allra första början (när jag kom till Hamre) stog han i gamla stallet.

Men eftersom att han har eksem (som blir bättre och bättre =) så flyttade dom han till Nya stallet så att han var närmare spolspiltan. Där stog han perfekt brevid bästa kompisen Speicin så att jag och Carro kunde rykta, flumma och vara med våra sköthästar samtidigt. Men nu har dom flyttat tillbaka han till Gamla stallet "han trivs mycket bättre där".

Jag ser ingen skillnad alls, bara att han kommer bli ännu mer förvirrad vid insläppet från hagen, då han nyss lärt sig att han bor i Nya stallet, stackarn :(

+ att Speicin och dom andra lär ju också ha blivit lite förvirrade...

Så hur gör jag o Carro nu då? :(


Av Ida Lövgren - 26 januari 2011 20:54

Idag hade jag markarbete på DRUTTEN!! :D Fick rida han idag vilket var väldigt skönt som omväxling ^^

Vi värmde upp med sick-sack slalom på E-långsidan i trav, och två bommar på B-långsidan =) Där gick han superfint och gjorde snygga svängningar och var riktigt pigg! :D A-L sa att den som välter en kon på slalomen måste bjuda på tårta! XD Haha, jag rev ingen och slipper baka, hihi :P

Sen gjorde vi samma sak bara att vi red utan tyglar (ihopknutna) vid bommarna :) Vi skulle samtidgt sträcka ut armarna, och träna på att stå upp. (hoppsits)

Där travde han snällt över och gick riktigt fint och jag fick till en bra balans.

Sen så delade A-L in oss i två grupper. Varje grupp skulle några gånger galoppera över bommarna! :O :D

Jag var med i grupp "1" ^^

Och det gick super! Jag som brukar ha sånt problem med att stå upp i galoppen! XD Det var första gången jag galopperade över bommar och det var jättekul att vi gjorde det idag! Drutten var pigg och glad hela tiden, och det var det roligaste jag gjort på länge!! :D:D:D:D:D

A-Ls kommentar på lektionen: "Det såg jättefint ut" :D 

Och med dom orden är jag SUPERNÖJD! Jag tror jag spricker XD Det var en av dom bästa lektionerna på LÄÄNGE! Så himla nöjd med Drutten :´) 

Och nästa gång är det hoppning ^^

  

Haha, jag vet världens fulaste skiss, men jag tror ni fattar ;)

Lila = Galoppoch travbommar

Röd = Slalomkoner =)


  

Superbästa Drutten, bäst <3<3


Av Ida Lövgren - 26 januari 2011 20:23

Dagens Grimas :)

BUBBLA XD

  

:D

Av Ida Lövgren - 26 januari 2011 07:39

Nu sitter jag i bussen på väg til skolan :P

men i eftermiddag blir det stallet med Carro! :D 

Hoppas att jag hinner borsta Drutten <3 lite idag, han brukar nästan alltid gå nybörjarlektionen nu, så jag får se om jag hinner ;) 

Sen ska jag (nästan alldeles säkert) rida Spectrum ikväll :D Är så ridsugen så att jag håller på att spricka! XD

Blir garanterat en superkul dag i stallet! :D

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards