stalltokig

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 23:13

Idag är det ju fredag och fredag = FREDAGSMYS! :D

Men vad ska man då ha till fredagsmyset? ^^

Nu ska jag berätta om några goda snacks och dipp m.m :D


CHIPS

Dom kändaste märkena i chipshyllan är OLW och Esterella =)

Min favorit är nog OLW, både när det gäller chips, ostbågar och ringar ;)

Några kända smaker är (länkar) Sourcream & Onion, Grillchips, Dill och gräslök och lättsaltade  :) Det är dom vanligaste jag äter och nog dom folk äter mest :P

Sen så finns det ju MASSOR av "specialare" som både OLW och Esterella har gjort. Dom har lagt till både chilli, örter, ost m.m

Så det är bara att prova sig fram efter en smak som passar :D

Sen för den som är extra sugen på chips så finns det BIG PACK, vilket är en stor chipspåse, som ganska många kan dela på ^^


POPCORN

(länk) Popcorn finns också i många märken.

Saltade, osaltade,kastrull (som man poppar i en kastrull) och mikro popcorn :)

Att poppa i mikro är nog smidigast, men med vissa popcorn så blir dom bättre i kastrull ;) Sen så kan man köpa olika popcornkryddor att ha på om man vill, med olika smaker :)


GODIS

(länk) Godis är nog lite av allas favorit :D

Lakrits,chokald,gelé...

Godis kan man köpa både i lösvikt och blanda själv eller i påsar om man bara vill ha vissa sorter =)


LÄSK

Sen när man ätit t ex chips, så blir man väldigt törstig, och vad passar inte bättre då än med en god (länk) läsk? :D

Allar, allra bäst är det ju att dricka vatten, eftersom att det släcker törsten bättre.

Läsk finns i många olika smaker, min favvo är cola och fanta ^^


DIPP

Vill man vara lite nyttig så kan man dippa grönsaksstavar i chipsdipp (som finns i b.la smaken Sourcream & Onion) 

Det blir supergott, och det blir mycket lättare att få i sig t ex en morot XD

Dipp är ju också då såklart supergott till chips ;)

Man kan ju också blanda sin egen dipp eter smak och fantasi! :D


Nu hoppas jag att ni har fått lite inspiration till fredagsmyset :D

Ha en bra fredag! ^^


Ps. Glöm inte att fylla på chipsskålen när den tar slut ;)



Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 22:41

Hur tycker ni att jag ska ha luggen? :P

Jag HATAR att ha min lugg uppåt, det ser ju ut som om jag har världens största panna XD Och ja, luggen neråt på det där viset (se bild) ser ju inte klokt ut :P

Men vad tycker ni? ^^(kommentera gärna) =)


Luggen NER

Luggen UPP

Luggen till VÄNSTER (höger) Min favorit! :D

Luggen till HÖGER (vänster)

Så vad tycker ni? XD

Jag vet igentligen inte varför jag gör det här inlägget för jag har ju redan en favorit :P Men jag vill veta lite vad DU som läser detta tycker är bäst/finast^^ Ha en fortsatte bra fredagsmys kväll! :D

Glitter Words


Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 18:33

Från början ville jag bli skötare på Karen.

Hon var inte ledig så då blev jag skötare på Autograf istället.

Det funkade inge bra och plötsligt var jag utan sköthäst.

Jag kom då på att jag kanske kunde bli skötare på den supergulliga hästen Drutten som jag ridit några gånger och som går på min lektion?

Från början så hade jag han mest som att ha någon häst att sköta om lite extra.

Men jag börjar nu känna en personlighet hos Drutten som jag inte trodde att jag skulle få lära känna innan.

Jag börjar bli mer och mer "trygg" i hans sällskap och jag längtar till att lära känna han ännu mer =)


Jag tycker jättemycket om dig Drutten och du har nu gått ifrån att jag nästan inte såg dig förut till att du har blivit min favorit <3

     

Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 18:19

På t ex djurmagazinet kan man köpa stora bollar med hål i som är till för hö,frukt och grönsaker till kaniner och marsvin. Bollarna har en kedja isig som är till för att bollen ska kunna hänga i taket,på väggen eller i transportburen hos din kanin =)

Men jag brukar fylla den med hö och lägga den på marken istället! :D

kaninerna tycker attd et är superkul att rulla runt bollen och äta samtidigt ^^

Jag har oftast hö, i då det är lättast, och att kanienrna kan äta mycket av det, för då kan man gå och fylla på bollen när den tar slut :)

  

Så det är ett bar tips ifall din kanin behöver en "akut" leksak :D 

Glitter Words

Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 17:42

Det blev ingen hoppträning idag med kaninerna, då jag valde att träna hoppning imorgon förmiddag innan jag åker till stallet istället ^^

Men jag var ute hos kaninerna som vanligt och tog med mig kameran och filmade en snutt :D


Några helt vanliga minuter i kanunburen, framför en mycket spännande kamera XD =)


 Ganska mörk film eftersom att jag filmade i ladugården, men kaninerna ser man ju ganska bra ändå :) :P

Kanske filmar lite imorgon också när dom hoppar =)

Glitter Words



Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 14:18

Idag hade jag tänkt att träna hoppning med kaninerna, men jag funderar på om jag ska hoppa vanligt eller löshoppa? ^^

Hmm...

En film som jag och Carro gjorde för ett tag sedan :P :D

Kaninerna löshoppar för första gången med flera hinder^^

Glitter Words


Ps. Jag skriver sedan om vad jag gjorde med kaninerna ;) =)

Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 14:11

Dagens Grimas i skolan XD :P

   Glitter Words

Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 08:24

Imorgon är det hästskötarmöte i stallet :D Vi skulle gå igenom hur man leder häten på ett säkert sätt, och hur man visar upp den för vetrinär och domare =)

Efteråt blir jag kvar någon timme eller två och fixar med Drutten, då jag inte hann det i Onsdags för att han gick nybörjarlektion :P 

Så det ska bli jättekul att åka till stallet! :D <3


Druttsson Pruttsson <3 =)

Glitter Words

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards