stalltokig

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Fredagsmys :D

Av Ida Lövgren - 14 januari 2011 23:13

Idag är det ju fredag och fredag = FREDAGSMYS! :D

Men vad ska man då ha till fredagsmyset? ^^

Nu ska jag berätta om några goda snacks och dipp m.m :D


CHIPS

Dom kändaste märkena i chipshyllan är OLW och Esterella =)

Min favorit är nog OLW, både när det gäller chips, ostbågar och ringar ;)

Några kända smaker är (länkar) Sourcream & Onion, Grillchips, Dill och gräslök och lättsaltade  :) Det är dom vanligaste jag äter och nog dom folk äter mest :P

Sen så finns det ju MASSOR av "specialare" som både OLW och Esterella har gjort. Dom har lagt till både chilli, örter, ost m.m

Så det är bara att prova sig fram efter en smak som passar :D

Sen för den som är extra sugen på chips så finns det BIG PACK, vilket är en stor chipspåse, som ganska många kan dela på ^^


POPCORN

(länk) Popcorn finns också i många märken.

Saltade, osaltade,kastrull (som man poppar i en kastrull) och mikro popcorn :)

Att poppa i mikro är nog smidigast, men med vissa popcorn så blir dom bättre i kastrull ;) Sen så kan man köpa olika popcornkryddor att ha på om man vill, med olika smaker :)


GODIS

(länk) Godis är nog lite av allas favorit :D

Lakrits,chokald,gelé...

Godis kan man köpa både i lösvikt och blanda själv eller i påsar om man bara vill ha vissa sorter =)


LÄSK

Sen när man ätit t ex chips, så blir man väldigt törstig, och vad passar inte bättre då än med en god (länk) läsk? :D

Allar, allra bäst är det ju att dricka vatten, eftersom att det släcker törsten bättre.

Läsk finns i många olika smaker, min favvo är cola och fanta ^^


DIPP

Vill man vara lite nyttig så kan man dippa grönsaksstavar i chipsdipp (som finns i b.la smaken Sourcream & Onion) 

Det blir supergott, och det blir mycket lättare att få i sig t ex en morot XD

Dipp är ju också då såklart supergott till chips ;)

Man kan ju också blanda sin egen dipp eter smak och fantasi! :D


Nu hoppas jag att ni har fått lite inspiration till fredagsmyset :D

Ha en bra fredag! ^^


Ps. Glöm inte att fylla på chipsskålen när den tar slut ;)



 
 
mimmi

mimmi

15 januari 2011 13:48

Sv: Ja det var det ju! Tyvärr missade jag det, men hur gick det? :)

http://www.untilwebleeds.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

?

Av Ida Lövgren - 13 oktober 2011 11:40

Ni glömmer väl inte att jag bytt blogg? :P Jag vill att alla som jag har bytt bloglovin med SKA byta och följa mig på min andra blogg istället för att följa denna blogg, då det finns dom som inte gjort det och då känns det lite orättvist... :) HA D...

Av Ida Lövgren - 5 augusti 2011 14:22


Japp nu drar jag även igång min nya häst blogg: druttssonpruttsson.blogg.se!   På den skriver jag om hästarna, ridskolan och Drutten :) Men vill ni fortfarande läsa om mina kaniner få ni gå in på kaninkompisaransklubb.blogg.se   Vill ni läs...

Av Ida Lövgren - 2 augusti 2011 18:11

Då den nya designen vill inte samarbeta med mig på den här bloggen så kommer jag ha en bloggpaus här tills jag avslöjar min nya hästblogg på blogg.se, som jag förmodligen kommer få klar till helgen! :)   Så länge finns jag på www.kaninkompisarnas...

Av Ida Lövgren - 1 augusti 2011 22:25


NU AVSLÖJAR JAG HEMLISEN! :D Jag och kaninklubben som jag och mina kompisar har, har skaffat en blogg!    Vi kommer bjuda på inlägg om våran vardag med kaninerna. På tävling,träning,tips, klubbmöten,klubbtävlingar och massa annat roligt! ^^  ...

Av Ida Lövgren - 31 juli 2011 22:10

Nu satsar jag på höjd med Tingeling! På senste träningen hoppade hon ju 50 cm innan hon "rev ut sig" och i höjd i klassen EJ ELIT så räcker det att kaninen hoppar 60 cm för att få pinne! När kaninen har tre pinnar i EJ ELIT får den hoppa höjd i ELIT ...

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards