stalltokig

Alla inlägg under januari 2011

Av Ida Lövgren - 30 januari 2011 19:37

Idag har jag varit i stallet med Carro från 13.00- 18.00 ^^

Först tittade vi på stallfie ridlektionen, sen putsade vi träns :)

Är jätteglad över att jag för en gångs skull hann göra det idag! XD

Sen så ryktade jag och Emelie (Druttens andra skötare) Drutten! :D

Tror aldrig att jag ryktat honom å länge, över en och en halv timme! :O

Borstade manen, svansen, hovarna, ansiktet,benen o.s.v :P

Det som är superbra med gamla stallet är att man kan vända hästarna i spiltan! :D

(i nya stallet finns inga "snören" att sätta fast hästarna i, där får man knyta fast själv med grimskaft)

Så vi hade han vänd ett tag och han brydde sig inte alls, han tyckte bara att det var interssant och kul  med alla perosner som gick förbi =) <3

Så jag är SUPERNÖJD med att ha hunnit ge Drutten en riktig fin rykt och fått mysa lite :)


Söta Drutten i dag :D

Ps. Det är inte jag som pratar i bakrunden! XD

Bästa hästen <3



Av Ida Lövgren - 30 januari 2011 19:31

Dagens Grimas :P

  

Av Ida Lövgren - 30 januari 2011 11:08

Nu kom jag precis upp från min första sovmorgon på två veckor! :D

Superskönt att få sova ut lite, för sen blir det STALLET! :D

Hoppas att jag hinner göra EXTRA mycket med bästa DRUTTEN idag! <3


Trötter XD

  

Av Ida Lövgren - 29 januari 2011 21:42

Jag och Carro är ju för sköna! XD

Klicka här - konversation XD

Klicka här - Det har kommit en ny sjukdom till Hamre, och den sprider sig fort! :O


Herregud säger jag bara, vad ska det bli av oss? XD

Haha <3

Av Ida Lövgren - 29 januari 2011 21:33

Helt plötsligt fick Sara för sig att gästblogga, och självklart fick hon göra det! :D

Så nu lämnar jag över till Sara ^^


Hejsan sara här ni kanske undrar vem jag är. En utav Idas kompisar.

Jag gästbloggar idag hihi.


Litet test :
Namn: Sara
Ålder: 12
Favoritfärg: Korall,turkos och rosa
Favoritbok: ''Så länge vi båda andas'' av Stephenie Meyer
Film: Eclipse
Hobby: Mode (hehe)
Favorit blogg: kenzas.se <3 <3 
Favolåt: Bruno Mars - Just the way you are
Bruno Mars - Grenade
Akon - Angel

Min faster har en pomeranian som jag får ta hand om ibland.
Pomeranianen heter Akilles.
Jag gillar mode jätte mycket. Men det gör inte mina andra vänner hehe. 
Jag tycker om att titta på Top Model.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva hmmm

Just det mina vänner är onormala flummar hela tiden (nerrå)
Men ibland blir det lite väl mycket haha
JAG VILL ÅKA TILL USA

tänk er slippa kylan åka till florida där är det typ 20 grader gud va härligt.
Och så shoppar man jätte mycket.
Vet ni en sak att alla kläder,skor och väskor som är märken är mycket billigare där.
Fick ett par vita converse från florida de kostade bara 300 eller 400 tror jag.
F*n vad billig men här kostar det 700.
Jag saknar Ello skit mycket om ni undrar vem det är så är det min bästis som har flyttat till andra sidan världen El salvador.
Men just nu chattar jag med henne hehe.

Men nu orkar jag inte skriva mer jag är för lat som vanlig hehe
Herrå alla fina läsare!



Av Ida Lövgren - 29 januari 2011 21:16

Imorgon blir det stallet redan Kl 13.00 :D 

Jag och Carro åker dit extra tidigt för att både hinna putsa och rykta! ^^)

Tar ju extra lång tid nu när Drutten och Speicin står i två olika stall...

Men kul ska det bli! :D


Söta Drutten <3

  

Bilden är fotad av Felicia Backlund :)

Av Ida Lövgren - 29 januari 2011 21:07

Hmm... 1 eller 2?


1.


2.

    

Av Ida Lövgren - 29 januari 2011 20:23

Vill ha min beställning nu! :(


Rabb-it.se

      

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards