stalltokig

Alla inlägg under januari 2011

Av Ida Lövgren - 29 januari 2011 17:40

VILL TILL HÖÖKS!! :D

  

Hööks hemsida =)

Av Ida Lövgren - 29 januari 2011 17:35

Dagens Grimas! :D

  

Av Ida Lövgren - 29 januari 2011 15:51

Idag drog det iväg på tävling i enköping! :D

(kaninhoppning)

Ett supersnyggt nybyggt ridhus, med superfint underlag! :D

Men själva tävlingen kan jag väl säga att det gick sådär XD


KROK LÄTT

Tussan: 5 fel

Skorpan: 3 fel

Tingeling: 7 fel


Ingen final tyvärr :(

(inte så konstigt :P)


Men jag tror jag stressade på dom lite för mycket :S

När dom stannade framför ett hinder så började jag putta på dom, istället för att vänta och se om dom ville hoppa "själva". Så alla tre sprätte (slog ut med bakbenen mot hidnret i luften) så hade dom inte gjort det hade det gott mycket bättre! Lite var ju då som sagt mitt fel, men jag börjar bli lite orolig...

Varför har alla tre börjat sprätta över hindrena? :O Dom gör det fast jag inte "stressar" på dom...

Fortsätter det så här så är det ju inte så kul o tävla...

+ att jag skulle ha velat hoppa fram dom lite mer men det hann jag inte :P

Men annars så tyckte jag att det var jättebra gjort av ninisarna!

Första krok lätt starten (första lätten för Tingeling), hoppa i ridhus och så var det ju krok, med stenhård konkurrans! XD

Är också väldigt nöjd över Skorpan, som jag trodde skulle gå mycket sämre! ;)

Men det kan ju inte alltid gå bra :P

Men det var ju lite surt att nästa gång det är rak (som mina kaniner går MYCKET bättre i) så har jag stallfia XP

Men jag ska köra hårdträning nu framöver, så oss har ni inte sett på banan för sista gången! Vi kommer tillbaka, och då i superform! :D

Av Ida Lövgren - 28 januari 2011 21:55

Nu är det packat och klart inför hopptävlingen med kaninerna imorrn! :D

Fick lite hjälp av Carro med packningen, och jag hann träna kaninerna en extra snabbis på eftermiddagen :) Det gick faktiskt väldigt bra, och jag hoppas att det kommer gå bra imorrn också :) 

Men vi får se hur det går ;)

Nervös matte...:S XD

  

:D

Av Ida Lövgren - 28 januari 2011 08:23

Imorgon gäller det! ;D

  

Av Ida Lövgren - 28 januari 2011 08:22

Dagens Grimas :)
   

Av Ida Lövgren - 28 januari 2011 08:14

Nu sitter jag i skolan som vanligt XD

Funderar på om jag senare i eftermiddag ska köra lite hoppträning med ninisarna ändå? Efter som att t ex Tussan inte gick så bra igår så skulle ivarefall hon behöva lite träning...

Isånt fall blir det kanske bara tre hinder på 30 cm :)

Men vi får se ;)

  

=)

Av Ida Lövgren - 27 januari 2011 21:28

Gud vad söt Drutten skulle vara i det här schabraket och fleecetäcket! :D

Det är som gjort för honom ^^

    

199 Kr Hööks :)

(klickbar bild)


   

Fleecetäcke 199 kr Hööks :)

(klickbar bild)


Jag hade på en gång köpt det, om jag hade behövt ett schabrak och ett fleecetäcke till Drutten! ^^

Om mig

 

 bloglovin

Jag är en sprallig tjej på snart 13 sommrar som älskar allt som har med hästar och djur att göra! :D

På den här bloggen står HÄSTAR och RIDNINGEN i fokus, något jag brinner för. Här kommer jag skriva om allt som händer i stallet på Hamre Ridskola, ridlektionerna, stalljobbet på helgerna och sköthästen Drutten. Även en blogg om min vanliga vardag.

//Ida

bloglovin 

          

Bilder

                 

 

Kategorier

Omröstning

Hur hittade du hit? =)
 Via annan blogg
 Via bloggplatsen
 Via ifokus.se
 Via sökning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Alexandra och Maszerati

  

Felicia

sök


Ovido - Quiz & Flashcards